תוויות

יום שישי, 31 במאי 2019

חג שבועות - כמה ספונטניים אפשר להיות?

חג שבועות מתקרב ואיתו השאלה שתמיד יושבת לי בקצה הראש...מה התפריט הפעם?
איך אני יכולה להפתיע את האורחים שלי?
איך אני יכולה לאתגר את עצמי ולחדש בעשייה?
איך אני משמרת את הקלאסיקות שכולם אוהבים?
איך אני לוקחת בחשבון את העדפות של כולם וגם רגישויות...?

אצלי זה תמיד מתחיל בשיטוט אנסופי בבלוגים אהובים,
ספרים רלוונטיים או בעשרות הקורסים בהם השתתפתי, בתקווה לקבל השראה למנות חדשות לארוחת החג.



בסוף התהליך, אני מסיימת עם עשרות של מנות מוצלחות
חלקן מתאימות ספציפית לחג וחלקן מתאימות לאירוע אחר בשנה...
אוסף של ניירות מצטבר או הרבה שיתופים ב - keep


מפה מתחיל תהליך של סינון
עם מה מתחילים?
על מה לא מוותרים?
מאיפה יבוא החידוש השנה?
מה אהבו בשנה שעברה?
ומה פחות...?
הפעם יש אורחים מיוחדים, אז חייבים לעמוד במוניטין ולהשקיע...
אז אנחנו שבוע לפני החג ואני עם 30 מנות אפשריות.
הגדרתי לעצמי מסגרת:
3-4 סלטים
מנת דג
מנת פסטה כלשהי (אולי ניוקי)
4-5 מאפים מרגשים
פיצה / פוקאצה
3 קינוחים

מה דעתכם, הגזמתי?

עכשיו מתחיל סיווג המנות לכל קטגוריה


מה עושים עם כל המנות שלא נכנסו לתפריט?
איך אני זוכרת שאהבתי אותם וארצה להכין אותם בהזדמנות הקרובה?

אחרי שבחרתי את המנות, מתחיל שלב התכנון
מה אפשר להכין מראש? ומה חייבים להכין ממש ברגע האחרון?
האם אני יכולה לתכנן את ההכנות המקדימות הנדרשות לכל מנה mise en place?
איך אני מתכננת את השבוע הזמן שנותר כך שלא אצטרך לקחת כמה ימי חופש לפני החג?

לרוב, אני מציירת על נייר לוח שנה שבועי ומתחילה לחלק את המתכונים לשלבים שניתנים להכנה מראש
כל שלב מתוזמן ביום ושעה כלשהי בשבוע שנותר...


ומפה נגזרת רשימת הקניות, שגם היא מבוצעת בשלבים.
יש את המוצרים שאפשר לקנות מראש ויש את אלו שצריך ממש ברגע האחרון שישאר טרי ורענן.

תמיד שואלים אותי - כמה זמן לקח לך להכין את הארוחה?
זו שאלה מורכבת שכוללת בתוכה תהליך ארוך של תכנון...
אחרי הכל, ראש של מהנדסת :-)

וממש רגע לפני הארוחה (בערך יום לפני), אני מתחילה בבחירת כלי ההגשה.
פורשת לי sticky note עם שמות המנות השונות ומתחילה להצמיד כל שם לכל כלי.
זה השלב בו אני מגלה שכמות הכלים אותם אני צריכה רבים יותר ממה שהשולחן יכול להכיל...
ואז אני מבינה שכנראה קצת הגזמתי בבחירות שלי...



אז זו הצצה קטנה לתהליך שלי רגע לפני החג.
אתם מוזמנים לעקוב אחרי ב - Instagram ולראות כיצד התוכנית מתגבשת לכדי ארוחה אמיתית.

אם משהו מפה נראה לכם מוכר, או אולי אתם מתמודדות עם זה אחרת, אשמח לשמוע ממך


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך
נוית