תוויות

יום שני, 17 באוגוסט 2009

צילום לילה

שבוע שעבר, במסגרת קורס הצילום בו אני משתתפת, נפגשנו בערב לתרגל צילום לילה.

זו הייתה חוויה מעניינת ולימודית.

התוצאות המתקבלות, באמת גורמות להבנה מסויימת על משמעות פתיחת התריס בזמן הצילום.

אומנם, לא יצאו תמונות ממש מרגשות כמו מצפת, אבל האפקטים שהתקבלו ממש מעניינים בעיני (תמיד תהיתי , איך הצלמים עושים את זה....).


זה גם היה מעניין לראות את התגובות של האנשים ברחוב למראה של חבורת אנשים עם חצובות באמצע הכביש מצלמים ללא פלאש.

מיד, אחרי כל צילום באו ושאלו אותי, נו התמונה הצליחה?.... אז לשיפוטכים.


הצילומים היו בחיפה במושבה הגרמית, משקיפים על הגנים הבאהיים.











לא, זה לא פוטושופ!!!! זה צילום אמיתי, ישירות מהמצלמה.

במהלך החשיפה הארוכה, כיסיתי את העדשה לחצי מזמן החשיפה והזזתי מעט את המצלמה וזה מה שיצא.







זה יצא בטעות, לאחר שניסיתי להתרומם מהצילום. פשוט הזזתי את המצלמה די באגרסיביות בזמן שהיא צילמה.




לאחר שראיתי את התוצאה, והבנתי ממה זה נגרם הייתי חייבת לנסות שוב והפעם במכוון.




ולסיום, היה משהוא קסום בכתמי האור שהתקבלו בזמן של חוסר פוקוס טוטאלי.




זהו להיום, ואני מאמינה שהצילומים הבאים יהיו מהודו.

שבוע טוב לכולם.

8 תגובות:

  1. מדהים, מדהים, מדהים, מדהים!!!!! אני חושבת שמגיע לצילומים האלה בית מכובד. מיני אלבום: צילומי לילה. פשוט יפהפיים, ואני מתה על המשחקים האלה של האור. פעם, כשצילמתי זיקוקים מהמרפסת ביום העצמאות (אני גרהממש ליד הכיכר), מרוב התרגשות והתלהבות לחצתי בטעות על אופציה אחרת מאשר ה"אוטומט" שאני תמיד עליו, ויצאו לי במקום זיקוקים כל מיני פסים מוזרים וצבעוניים. התמונות האלה שלך תמיד עושות לי חשק לנסות שוב כדי לקבל דברים מעניינים כאלה. ולקסם של חוסר הפוקוס יש שם משלו, קוראים לזה bokeh, ואם תגגלי או תחפשי בפליקר, תמצאי תמונות מדהימות! אנחנו חייבות ללכת פעם לצלם ברחבי תל אביב ביחד!

    השבמחק
  2. מקסים, כתמיד.

    השבמחק
  3. תודה אנונימי וחגית.
    חגית, עם העין שלך והתשוקה שלך לצילום, את חייבת להתנתק מהאוטומטי, תאמיני לי שזה לא כל כך מסובך ואחרי שתתחילי לצלם ידני, לא תוכלי לחשוב על המצב הזה יותר. התמונות מקבל נופך אחר לגמרי.
    ולגבי ההזמנה לצלם בתל אביב, אני תמיד מוכנה לאתגר ולערב בנות כיפי.

    השבמחק
  4. הצילומים מדהימים!
    אהבתי במיוחד את אלו עם קשקושי האור...

    מחכה לתמונות מהודו!!

    השבמחק
  5. מדהים - אלו תמונות שאצלי תמיד נכנסו לתיקיה של הלא מוצלחים (ויש לי כזו)
    - ואצלך....הן ממש חיות והצבעים האדומים/כתומים פשוט עושים כיף בעיניים
    אני חייבת להראות לך את התמונות שצילמתי קבוצת צילום כזו ברעננה לילה אחד....אותי זה מיד עניין

    השבמחק
  6. הצליח לך, אני אוהבת את זה מאד!!
    זה כמו לראות מציאות מקבילה :-)
    החושך לעולם לא יראה אותו הדבר מעתה... :-)

    השבמחק
  7. וואו תמונות מדהימות
    איך כייף ךלראות את ההתקדמות שלך בצילום
    ממש נראה מקצועי

    השבמחק
  8. כנראה שיש לי איזה באג בחלק שקשור לפוטושופ ולפרטים טכניים מסויימים כולל צילום. אני לא מצליחה בשום אופן לקלוט את הדבר הזה לא משנה כמה אני מנסה :-D

    אז אני מצלמת על אוטומט אינטליג'נס (כן יש דבר כזה) ואם זה לא יוצא לי אני מנסה תוכניות אחרות. אבל אף פעם משחק עם הצמצם או מהירות התריס לא נתנו לי שום דבר כאשר המצלמה מעצמה בוחרת את הערכים האופטימליים לצילום.

    בכל מקרה כיוון שלא מצלמה מול אנשים שרוצים לצלם או משפחה בתנועה או בהמתנה לתמונה לא פרקטיים וככה לפעמים אני נאלצת לוותר.

    נכון שמדובר במצלמת קומפקט מאוד חכמה ולא במצלמה מקצועית. וכמובן שבמצלמה של ניקול של פעם עם עדשה גדולה התמונות יצאו סוף הדרך לעומת התמונות של הדיגיטליות של היום :-D

    יופי של תמונות יצאו לך :-)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית