תוויות

יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

סיפורו של אלבום בת מצווה

ראשית, לפני הכל, אני חייבת להתנצל על התמונות.
תיעוד האלבום הזה לא היה דבר כל כך פשוט.
בארוחה שבוע שעבר, תיכננתי בין עירבוב לסמוסה לצאת לגינה הפסטורלית של אחותי ולצלם (לוקסוס שאין לי בבית).
כשהשעה הייתה 20:00 ועדיין לבשתי טרניג והאורחים הגיעו, והאוכל עדיין היה בשלבי הכנה, הבנתי שהסיכוי שדבר כזה יתממש הגיע לאפס.
מאחר וקיוונו לחזור הביתה באותו ערב, ניסיתי לצלם בבית, אך לשווא.
התאורה הייתה חלשה מאוד לצילומים, וכל זווית בה בחרתי רק המעיטה בערכו של אלבום זה.
עדיין לא אמרתי נואש, והצהרתי, "נשארים לישון כדי לצלם מחר!"
מסתבר, שב - 10 בבוקר עדיין תנאי התאורה בבית של אחותי לא מושלמים.
הבית פונה לכיוון מערב ודרום, כיוונים שעדיין לא מאפשרים תנאי תאורה נאותים בשעות הבוקר.
החלטתי, שאין זמן לבירבורים, לבית אנחנו חייבים לחזור, אז עליתי לחדר הילדים, פיניתי את עמדת ההחתלה והתחלתי לצלם.
העלתי את ה - ISO למקסימום, צילמתי ב - RAW והתפללתי לטוב.
כל הסיפור הזה, רק ממחיש את חשיבות הצילום של מוצר אותו אנו מכינים.
אחרי עבודה כל כך רבה, הכל יכול להתמוסס עם תמונה לא מחמיאה.

בשבוע הבא (בלי נדר, החלטתי שאני חיייבת להבטיח הבטחות, כי קצב ההתקדמות שלי מפגר ביחס לדיבורים...), אני אעלה פוסט המדגים הקמה ושימוש של סטודיו ביתי (Lightbox לאלו שמכירים) לצרכי צילום של מוצר.

אחרי ההתנצלות, והסיפור סוחט הדמעות :), אני אתחיל בהצגתו של האלבום.

והקדמה קטנה נוספת לפני שמתחילים.....
לאורך כל התקופה בה אני עוסקת בתחום, תמיד שילבתי את השימוש בפוטושופ בעבודה השוטפת שלי.
מעולם, לא עיצבתי אלבום דיגטלי, ואני לא מחשיבה את עצמי ככזאת, אבל, שיטת העבודה שלי מביאה אותי למימוש של כמעט 70% דיגיטלי.
לצורך הצגת אלבום זה, חשבתי לשתף אתכם בתהליך העבודה.
מקווה שתהנו...וקדימה לאלבום....

הכריכה: אלבום D-Ring של American Craft בגודל 20X20.
הכריכה נצבעה בצבע אקרילי (שמנת ולבן מעורבב) ועליו מרחתי דבק Mod Podge כדי לשמור על הכריכה.
האלבום לא ממש צועק בת, כי קיבלתי הוראות מדוייקות לא להשתמש בורוד, נצנצים וכדומה....

הכריכה יצאה די מנימליסטית, אבל מיוחדת לטעמי.
שימוש בפאנץ ריבוע scalop וכמה חיתוכי לבד ונייר והרי לכם כריכה.



אלבום זה גרם לי לצלול עמוק בכל הנוגע לשימוש במכשיר החדש שלי silhouette .
ובהזדמנות זו אני אומר לכל אלו ששאלו אותי עליו, שלא תחשבו שאני מתעלמת או שכחתי, אני רוצה לענות בצורה מסודרת בפוסט ייעודי לו בו אני אציג את כל היכולות שלו.
ובחזרה לאלבום.....

נהניתי מכל רגע ביצירה של אלבום זה וכן מהיכולות הטמונות במכשיר.
את כל העיצובים יצרתי לבד בתוכנת ה - Illustrator (תוכנה של Adobe).
העיצובים, בחלקם, אינם עיצובים מקוריים שלי (השתמשתי בספרייה של Quickutz כהשראה), אבל הביצוע 100% אני.

ולנסיון ראשון של חיתוך, דף 20X20 החתוך לעיגולים.



וסוף סוף אנחנו מגיעים לתמונות....
כל דף באלבום, התחיל במחשב (שימו לב ל"תכנון הדיגיטלי").

בתהליך העבודה שלי, אני תחילה בוחרת את התמונות איתם אני רוצה לעבוד (עבודה ב - Adobe bridge, בשימוש עם תגים ודירוגים).
לאחר מכן אני מתחילה באיסוף תמונות עם הקשר ליצירת דף מעוצב יחיד.
ממקמת על הדף במחשב ומתחילה לעבוד על עימוד, חיתוך תמונות ולעיתים הוספת אפקטים.

במקרה של דף זה, אפשר לאמר שכמעט כולו דיגיטלי פרט לחותמת swirl שהוספתי.



דף זה, הוא הצלחה בעיקר בגלל המכשיר החדש.
עד עתה, לא העזתי לתכנן דברים במחשב שלא היו ברי חיתוך בצורה מושלמת על שולחן העבודה.
הפעם, החלטתי לעשות מה שמתחשק לי, כי ידעתי שיש לי את ה - silhouette שיגבה אותי.

הרעיון של דף זה, היה ליצור תמונה כוללת של כל ימי ההולדת שהיו עד עתה.
לצערי 3 ימי הולדת לא תועדו (מי היה מאמין, היום בעולם הדיגיטלי...), אז השלמתי את החסר עם נייר.



בפלחים, חסרי התמונות הדבקתי מספרים המייצגים את יום ההולדת.
מספרים אלו (בהשראת Quickutz) נוצרו ב - Illustrator ונחתכו ב - silhouette .



את עיגול התמונות הדפסתי ולאחר מכן חתכתי בדיוק רב במכשיר.

פונקציית החיתוך בדיוק בגבולות של ציור, לא כל כך טריוויאלים, אבל מכשיר זה תומך בזה.
את הטקסט מסביב לתמונה הדפסתי ישירות על הנייר והרי לכם דף מוגמר.



האלבום, נועד לשימוש מוזמני בת המצווה.
דאגתי ליצור להם אזורים ייעודיים לברכות.
לא דימיינתי שמישהו יחריב את הדפים המעוצבים עם התמונות.
אז בין לבין יש דפי Journaling.



התפרעתי עם כל קוטר שרק רציתי, וחתכתי הכל ב - silhouette.
2 העיגולים עם השורות, עוצבו ב - Illustrator ונחתכו בדיוק רב עלידי מכשיר החיתוך.



דף נוסף, 99% דיגיטלי.
את המסגרת והטקסט הדפסתי על נייר Craft.
התמונות הודפסו על נייר פוטו.




וכדי להוסיף למימד הידני, הוספתי מעט אלמנטים בולטים עם טקסטורות שונות




דף Jurnaling נוסף.
יצרתי כמה עותקים שלו לאורך האלבום, כאשר בכל פעם שיניתי את הצבעים והדפסתי על ניירות שונים.




עוד תכנון שהביצוע שלו היה מושלם בזכות ה - silhouette .
באלבום זו הצדקתי היטב את הקניות האחרונות שעשיתי באמריקה.
רכשתי מספר חותמות של PaperInkTray והשתמשתי בהן בכל הזדמנות באלבום.
בעיקר בחותמת העיגולים, בשימוש עם דיו VersaMark . עובד נפלא על נייר Craft.

הנייר הלבן בצד ימין (לא ממש שמים לב בצילום) מובלט עם עיגולים בינוניים (תבנית הבלטה של Quickutz).




על אף היכולת בחיתוך אותיות בעיברית, יש דברים שבכל זאת נשמעים ונראים טוב יותר באנגלית.




המילים (בעיצוב הידני) נחתכו ב - silhouette .




נייר פרגמנט להפרדה בין הדפים.



הילה, אלפי תודות על ניירות הקוסמו קריקט....




דף Journaling נוסף.
המרווח בין הכתב מאפשר חופש רב לכל חלוקה או אלמנטים אותם רוצים להוסיף.




זוכרים את העיצוב הזה מלמעלה....
הפעם על נייר Craft ושיניתי את הצבעים של הטקטס והשורות.

בוודאי, אתם שמים לב לכך שניירות ה - Journaling נמצאים מחוץ לשמרדפים ותפורים ללשונית המחברת אותם לאלבום.
פתרון זה הוא תולדה של ניסיונות יצירתיים רבים לאיגוד כל הניירות לאלבום, שמירה על התמונות, וזמינות גבוהה של ניירות ה - Journaling. ולבסוף, אני חושבת שמצאתי פתרון חביב, שבדיעבד נראה כתכנון יצירתי מכוון.




אני מקווה שאתם שמים לב למספרים שמהווים דיגום לנייר.
הדף הזה, מנסה לתעד את כל המקומות בו הילדה זכתה להיות בחו"ל ב-12 שנות חייה.




חציצה נוספת, ועל הדרך עוד איזור ל - Journaling.
כל האלמנטים (פרט לנייר ה - Journaling הראשון מצד ימין) עוצבו על ידי והודפסו על Cardstock.






מה שתפירה יכולה לעשות...
אנשים שראו את העבודה היו בהלם שאני מעבירה ניירות במכונה...
הם התייחסו לזה כאילו ישבתי ותפרתי את זה ביד...:)




דף נוסף 99% דיגיטלי.




וזה, 99.9% דיגיטלי , ללא הפרח שנחתך ב - Epic 6.
הפעם, באמת לקחתי את השילוב של הדיגיטלי והידני לקצה.




הנייר בדף הבא הוא של SEI.




חציצה נוספת, תוצרת ה - silhouette .
מי היה מאמין שאני אוכל ליצור כל בורדר שאני רק רוצה....
ו - Label... כמה שאני מאוהבת בצורה הזו....




במקרה זה, הטקטסים בדף זה קנויים ולא הוכנו במכשיר.




וזה הדף הראשון שהתחלתי לעבוד עליו באלבום.
התמונות היו כל כך מוצלחות שפשוט זה זרם.
אני מאמינה, שעם תמונות יפות, העבודה כל כך קלה.
צריך לתת במה לתמונות, שידברו בעד עצמן, בלי יותר מדי קישקושים מסביב.


את האפקט בצד שמאל, יצרתי מאותה תמונה בצד ימין (שימוש ב - Illustrator, אפשרי גם בפוטושופ).
את התוצאה שהתקבלה, הדפסתי על Cardstock.

ושמתם לב לעברית בפינה השמאלית למטה?....(תנחשו מאיפה...., כמובן silhouette).




דף זה, או יותר נכון, תמונה זו העלתה שאלה זהה בקרב כל מי שראה אלבום זה - "את יצאת את התמונה הזו?"
אז זהו שממש לא....
ליאור (כלת בת המצווה) יצרה זאת, באותה הזדמנות שצולמו התמונות בים, וזו הייתה פשוט תמונה מושלמת לסיום האלבום (או לפחות החלק של התמונות באלבום).




ולסיום, עוד כמה ניירות Journaling לכתיבת ברכות.




מזהים את העיצוב הזה...
למעלה יצרתי אלמנטים באמצע, פה פשוט יצרתי שורות לכתיבה.
הדף כמו שהוא במחשב, הודפס וצורף לאלבום.




דף, זה הוא תולדה של תכנון ראשוני אחר, ולבסוף זה מה שיצא.
לפעמים, אני כל כך מופתעת מהתוצאות המתקבלות בעקבות תקלות או חוסר מושלמות של ביצוע מתוכנן בראש.
הטקטס העיברי נחתך ב - silhouette .




עבודת silhouette נוספת.




וזה היה כל כך כיף ליצור ב - silhouette.
נכון שזה יפה?




מבטים נוספים על ה - Journaling.










ולסיום, כשהבנתי שאולי לא יהיה מספיק מקום לאורחים לרשום ברכות, החלטתי ליצור כרטיסיות וחוצים בשמרקפים.
תפרתי כל שמרקף במכונת התפירה ויצרתי כיסים.




עד כאן האלבום...
מקווה שהחזקתם איתי עד הסוף ולא נרדמתם איפשהו באמצע הסיפור :)....
האלבום נמסר כבר לבת דודתי. היא הייתה די בהלם ממה שיצא.
בתכנון, זה היה אמור להיות אלבום פשוט לילדים, וחוץ מזה הייתי אמורה להכין אלבום נוסף, גדול, מעוצב ומיוחד כמתנה לליאור.
כשהיא ראתה את האלבום, היא אמרה שאין סיכוי שהיא נותנת לילדים לגעת באלבום זה.


ועכשיו, אלבום זה נהפך לאלבום המעוצב, ולילדים צריך למצוא פתרון קצת יותר עמיד ופשוט.
תודה לכל מי ששרד עד כה....
יום נפלא לכולכם