תוויות

יום שבת, 19 ביוני 2010

הריון, ספרים ושמות.....

להריון יש קצב משלו ובלי לשים לב הזמן חולף ואטוטו "מריחים" את הסוף.

אני מנסה לנצל את אותם רגעים מופלאים ולהינות מכל רגע.

זה די מוזר לסובבים אותי לשמוע אותי מדברת ככה, כשרוב הבנות (לא את שרון :)) מתארות את ההריון, הלידה ואפילו את חופשת הלידה כחוויה שצריך לעבור ולא יותר מזה.

איציק, די מהר למד שלא כדאי להשוות בין חוויות של נשים ובמקרה שלו הוא צריך להנות מהתקופה ולהיות מרוצה שלא נפלה עליו קוטרית ,עם חשקים לא ברורים באמצע הלילה.




רבים מכם יודעים שבהריון ההורמונים שולטים באישה וכל התנהגות לא רצויה ישר מתורצת בהריון.


במקרה שלי, אני לא יכולה לאמר שיש שינוי דרסטי בהריון שמוביל להתנהגות לא רצויה, אך אין ספק שחל שינוי שאני מאחלת שישאר לעוד זמן מה....

לרוב, הייתי מתארת את עצמי כבחורה הנוטה להילחץ בקלות, בחורה שקל להפחיד וחיה די הרבה בפחדים שאני יוצרת לעצמי.

למרבה הפלא, בהריון הכל נעלם. רוגע ושלווה השתלטו עלי ורק מחשבות אופטימיות חולפות במוחי.
אפילו הרפלקסולוגית שלי טוענת שיש שינוי די בולט ברגליים שלי שדי מצדיק את השינוי הזה.

כשסיפרתי את התופעה בחוג להתעמלות, מיד התחילו לשאול אותי, איך זה יכול להיות שאני לא חוששת, מה אני לא קוראת ספרים להריון?

אז התשובה שלי הייתה, אני משתדלת לא לחקור יותר מדי. מה שצריך לדעת אני יודעת ומה שבגדר מידע עודף, שישאר בצד.


אני לא האישה הראשונה שעומדת ללדת, והיו תקופות בהן לא היו ספרים והמידע לא היה כל כך נגיש ובכל זאת ילדו ילדים בריאים.

זה לא אומר שאני טומנת את ראשי בחול, אבל אני לא יודעת כמה זה חכם לשמוע כל כך הרבה חוויות של בנות אחרות והשליך מזה הלאה, במיוחד אם זה חוויות לא נעימות. לכל אחת יש את החוויה הייחודית לה וזה תלוי בהרבה גורמים וגם מזל.


עם זאת, כן התחלתי להתעניין בנושא שלטעמי די חשוב וחבל שלא זוכה לחשיפה המתאימה בקרב כל ההריוניות, וזה "לידה פעילה".

ולמי שלא יודע מה המשמעות, אז לידה פעילה, משמע "לידה טבעית".


כל המונחים הנ"ל די חדשים לי ואני בטוחה שמי שעדיין לא בשלב של הריון גם לא מבין על מה כל העניין.


הכל התחיל מהמלצה לשימוש ב"דולה" (תומכת לידה) והמשיך עם קריאה של ספר חובה "לידה פעילה, המדריך ללידה טבעית" (הילה, תודה על ההמלצה).






אני יודעת שהדעות בנושא די חלוקות. אני יכולה לאמר שאני לא הגעתי לנושא מאיזה שגעון של"פמיניזם", "בריאות" או "רוחניות" או כל אסוציאציה שעולה בדעתכם כשאתם שומעים את הנושא.

עד לפני שפתחתי את הספר, לא ידעתי הרבה על הלידה, אם בכלל.


נכון שהמדריכה להתעמלות, תמיד דואגת ליידע אותנו כמה חשוב לתרגל קבוצות שרירים מסויימות לקראת הלידה ואף דאגה להמליץ להזהר מלקיחה אמפולסיבית של אפידורל. אך עד שלא פתחתי את הספר לא הבנתי את המשמעות של כל העניין.

אני לא ארחיב בנושא, אחרי הכל זה לא בלוג הריון ואני גם לא מחשיבה את עצמי מומחית גדולה בנושא.

אני רק יכולה לאמר, ששווה להתעניין ולקרוא. מבטיחה לכם שאחרי שתקראו את הפרקים הראשונים, תתהו איך הגענו למצב של היום מבחינת הלידה (אני מדברת על המאה האחרונה), ולמה צריך לסבול כל כך הרבה כשיש כל כך הרבה דרכים להקל על כל החוויה (כן, זו אמורה להיות חוויה...) בלי סכנות לעובר וליולדת.




ובנימה קצת יותר משעשעת....

ספר נוסף שנכנס לביתנו הינו אבא נולד : מדריך ההריון לגבר




ספר הומוריסטי, משעשע ביותר.

אומנם, זה מוגדר להיות ספר לגבר, אבל אני יכולה לאמר לכם שכל אישה תשמח לקרוא את הספר ולחלוק חיוך או שתיים עם בן זוגה.

הספר מתאר בצורה מאוד הומוריסטית ואמיתית! מצבים אמיתיים שכל זוג וכל גבר חווה במהלך ההריון.

לצערי, אי אפשר למצוא את הספר בחנויות השונות, אבל אני חושבת שניתן להזמין אותו ישירות מהאתר שלו. שווה לנסות...


אחד הנושאים שרבים שואלים אותנו בזמן האחרון זה, "חשבתם על שם לתינוק?"

תשובתנו, "לא, ולא נראה לי שנמצא בזמן הקרוב"

ניסינו את הספרים השונים המוצעים בשוק, ופשוט אף שם לא קרץ לנו.

איציק רוצה ילד עם שם בעל 2 הבהרות לפחות ולי, לעומת זאת, אין בקשות מיוחדות.


בספר "אבא נולד", יש קטע משעשע בנושא של שמות, והנה קטע הלקוח מתוך הספר:

"...והנה עוד כמה טיפים איך לא לבחור שם לילד:

שמות של פירות(תות), תבלינים (קינמון) ותמציות לבישול (וניל) נועדו למאכלים, ולא לילדים.

אם יותר מבן משפחה אחד טועה בהגייה של השם הנבחר - כנראה יש פה בעיה.

מקוריות היא תכונה טובה, אבל במידה. נסו לא לתת לילד שם שהתגובה המיידית עליו תהיה : "מה זה?"

ואם כבר ישאלו "מה זה", כדאי לתהיה לכם תשובה טובה. דוגמא לתשובה טובה: "סוג של פרח שגדל במדבר". דוגמא לתשובה לא טובה: "לפי הקבלה זה יוצא 77, מספר המסמל עוצמה".

מצד שני: אם אתם הולכים על השמות הקלאסיים (עיינו ערך: "גיא" ו"נועה"), קחו בחשבון שמהגן ועד סוף התיכון תתווסף לשם הילד גם האות הראשונה של שם המשפחה שלכם ("גיא ד." או "נועה ב.") , כי כמוהם יהיו עוד ארבעה בכיתה.

סבתא-רבא מצד אמא שלך, שנפטרה בחודש שעבר, יכולה במקרה הצורך להסתפק בשם שני. שמחה זה ממש לא שם לתינוקת שהרגע נולדה, אפילו אם אתה מקווה שהיא תחייך כל היום.

אל תהיו מאלה שאומרים: "נראה איך הוא יוצא, ואז נחליט מה מתאים לו". כשהוא ייצא הוא ייראה כמו חייזר מקומט, ואתם לא באמת רוצים לקרוא לו "אי.טי". ..."
(אבא נולד)

אז עד שקראתי קטע זה חשבתי להיות מאותם הורים שמחכים לרגע האחרון, לא בהכרח כי חשבתי שהפרצוף שלא יגלה לי את השם, פשוט ניסיתי לדחות את ההחלטה לשלב בו חייבים להחליט.

עכשיו, אני תוהה אולי שווה לעשות את המאמץ הנוסף, ולכן חשבתי לשאול אתכם הקוראים אם יש לכם הצעה?

תודה לכל העונים. (ולמי שפיספס, זה בן!)


עד כאן שבוע 28, היום אני מתחילה 29 ...

19 תגובות:

  1. איזה כיף לקרוא הריונית מבסוטית!!!
    ממליצה לך מאוד לראות את הסרט "לידה אורגזמית" - מדהים חובה לכל אישה (וממש לא בגלל האורגזמה. שם מעפן בחרו לסרט וזה בכלל לא הנושא). אפשר למצאו מתורגם אפילו ולצפות ברשת.
    בנוסף, ממליצה לך מאוד לקרוא את הרשומות שכתבתי בנושא. טיפים שיכולים לעשות עוד טוב.(http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1696014)

    שימשיך נפלא וכייפי!

    השבמחק
  2. כיף לקרוא! שההריון ימשיך ככה - ברוגע ובכיף!
    מאוד חשוב להתחבר ל"אני הפנימי" בזמן ההריון, ונשמע ממה שאת כותבת שאת ממש שם... (גם אני עברתי תהליך דומה בהריון הראשון, כך שממש יכולתי להזדהות)
    ובקשר לשמות - אנחנו מז'אנר המחכים לרגע האחרון. במילא, השם שניתן כל עוד העוברצ'יק בפנים לא תמיד מתאים לפנים ולאופי של התינוק שבחוץ. בראשונה, השם העוברי ממש לא התאים לה ובסוף קראנו לה בשם אחר (לקח לנו שבועיים להחליט, ורק כשיצאנו מבית החולים).ודוקא אצל הבן, שם-הבטן התאים לו, אבל עדיין התלבטנו ורק שניה לפני הברית (בגיל חודש) החלטנו ללכת עם השם שנתנו לו לפני הלידה :)
    בהצלחה!

    השבמחק
  3. איזה כיף לקרוא שאת נהנית מההריון...אין ספק שיש לזה השפעה על כל התהליך...

    ואני מסכימה עם זה שאצל כל אשה זה אחרת ולא רק זה, אלא כל לידה אצל אותה אשה, שונה מקודמתה.
    אני יכולה לומר ששתי הלידות שלי היו שונות מאוד!
    דווקא הראשונה היתה לידה "רפואית" והשניה היתה טבעית מאוד...אמא שלי עדיין מזכירה לי איך מצאה אותי בארבע בבוקר גוהרת על הרצפה כמו חיה כדי להקל על כאבי הצירים.

    לגבי שמות, לנו היו כמה שמות אופציונליים לשניהם והחלטנו לסגור עניין רק אחרי הלידה...
    אני לא מסכימה עם זה שתינוקות נולדים חייזריים, אולי הם נראים כך לאחרים, אבל כשזה הילד שלך, את כבר יכולה לראות מי הוא (זו דעתי ותחושתי לפחות לגבי ילדיי) וזו בדיוק הסיבה שידעתי מה מבין כל השמות שחשבנו עליהם מתאים לכל אחד מהם כבר בשעות הראשונות אחרי הלידה. פשוט היה להם "פרצוף" של יובל וגאיה...זו תחושה פנימית שקשה לי להסביר.

    בכל מקרה, שיהיה המשך הריון נפלא ומציאת שם קלה (סורי, אין לי המלצות, זה עניין של טעם)

    השבמחק
  4. קודם כל איזה צילום משגע
    מאוד נהניתי מהפוסט
    את מצליחה להעביר את שלוות הנפש שאחזה בך (חריג וכיף כל כך ) בין השורות.
    הקטע מתוך הספר משעשע כל כך
    ולעזור עם השם
    ממש קטונתי
    אבל אספר שאצלי השמות היו ידועים עוד לפני ההריונות :-)

    נילי

    השבמחק
  5. Galore, תודה רבה, קראתי בעבר את הפוסטים שלך בנוגע להריון, וכבר אז תייגתי לי את זה בתור משהו שכדאי לחזור אליו בחודשים יותר מתקדמים, ואין ספק שהגיע הזמן. תודה רבה על האינפורמציה.
    colargolet, לא נראה לי שנדבוק בשם הבטן- איציק משתעשע על חשבוני ועל חשבון התינוק וקורא לו בשמות כמו משה ומושיקו. אבל אני מאמינה שגם אצלנו זה ישאר לרגע האחרון. זה לא ממש מדאיג אותי כרגע.
    עדיה,תודה רבה, ברור לי השוני הרב אצל יולדות ולכן אני לוקחת כל דבר בערבון מוגבל. ומשתדלת להיות אופטימית לאורך כל הדרך.
    נילי, תודה רבה, התמונה צולמה ע"י איציק בשישי האחרון ועברה עיבוד קל לשחור לבן על ידי.
    אני משתדלת כעת לדרבן אותו לצלם אותי כמה שיותר שתשאר מזכרת כלשהי מההריון שאוטוטו מסתיים.

    השבמחק
  6. יקירתי-התמונה מקסימה
    איציק (דמיין אותי בקול סמכותי) תמשיך להקליק והרבה...
    ואת-תשארי אופטימית ורגועה-זה כיף שאת נהנית מהשלב הזה (-:

    השבמחק
  7. איזה יופי !!! שמרי על השלווה הנעימה הזו - זה נדיר =) וזה עושה רק טוב =)

    לגבי השמות, את יכולה לשאול את יעל פה בבית זו סאגה מתמשכת חחח ואין לי ברירה אלא לאמר שהיא תצא נראה חחח ככה המחלוקות נדחות עוד קצת ואולי אחרי הלידה יתחשבו בי קצת יותר =P חחח

    השבמחק
  8. הכי חשוב לדעתי, זה לזרום, לא להלחץ, לא להקשיב לכל אותם אלה שמציעים עיצות ומספרי סיפורי הזוועה, את יודעת ומכירה את הגוף שלך הכי טוב, פשוט לזרום (גם זו עצה שאת לא חייבת לקחת...חחח...)
    ובעניין השמות? הילדים שלי כולם קרואים בשמות תנ"כיים והם היחידים בכיתה, לעומת הילדים עם שמות עדכניים יותר שלהם אכן מתווספת אותו סופית.
    בהצלחה ושיעבור בקלות!

    השבמחק
  9. איזה כיף לקרוא את הדברים האלה! אני מאוד מזדהה. גם אני הייתי (ועדיין, בעצם!) די שלווה, לא נתתי להיסטריה הסביבתית לחדור, וגם אני מאוד אהבתי את "לידה פעילה", והוא אצלי ליד המיטה, ומדי פעם אני חוזרת על פרקים מסוימים. תמשיכי להינות ולשמורעל רוגע, ותעצרי את כל מי שמנסה לספר לך סיפורי זוועה, את לא צריכה את זה!
    (התל"מ שלי מחר...)

    השבמחק
  10. יפה לך עם בטן!
    אני מחכה לראות את יומן/אלבום ההריון :-)
    אני לא הכנתי שמות מראש, כשהמתבגר נולד, מבט אחד בו חיבר אותי לשם שלו וכשהקטנים נולדו לאח שלהם כבר היתה זכות דיבור :-)
    גם אני רציתי לידה טבעית אפילו נסעתי לבי"ח משגב לדך שכבר לא קיים בשביל זה, אני גם זוכרת שאמרתי לאמא שלי "כמה זה כבר יכול לכאוב??..." השאר הוא היסטוריה, יש לי 3 ילדים, אני זוכרת כל דקה ודקה מהלידה שלהם ואני יכולה להגיד שהיה שווה הכל והייתי מוכנה לעבור הכל שוב.

    השבמחק
  11. וואו, איזה כיף לקרוא את הפוסט הזה! ממש נהדר שאת רגועה ושלווה!! אהבתי את הגישה שלך!

    הצילום (שכבר קראתי כאן בתגובות מעליי שהוא של איציק...) - פשוט מהמם!

    הצחקת אותי עם הקטע של השמות :)
    (למרות שהיה מוזר לי לקרוא,גם אצלך וגם בתגובות, שיש אנשים שלא חושבים על שמות מראש. אני אמנם עוד לא אמא, אבל כבר שנים שאני יודעת בדיוק איך אני רוצה לקרוא לילדים שלי...)

    השבמחק
  12. מ"מרומי" שתי לידות טבעיות, ללא אפידורל ושאר משככים, אני מאד מעודדת את הענין, זו חויה מדהימה מדהימה, עוצמתית ומרגשת, והכאבים (הכואבים מאד!) הם כאבים טובים, שבסופם רק אושר צרוף!

    הספר "לידה פעילה" באמת מומלץ מאד, ועוד המלצה חשובה:
    לתת גם לאיציק לקרוא, את הספר וגם באינטרנט, באתרים ובופרומים השונים, לבעלי מאד עזר להבין לקראת מה הולכים בכלל..

    וואו, מעולה שאת רגועה, תהני מהתקופה הזו שבעיניי היא קסומה לא פחות מאשר התקופה עם התינוק הקטן בחוץ..

    ולגבי שמות- אני אוהבת שמות שהם לא "רגילים" מידי אבל גם לא מעוררים תמיהה (למרות שלי יש שם כזה ואני מתה עליו!) כמה רעיונות שעולים לי:
    יאיר
    נעם
    יותם
    לביא
    אסף
    מעיין
    איל (לא החיה- משמעות המילה היא: כוח)
    טוהר
    יוחאי
    עילי
    ניתאי


    שיהיה המשך רגוע ונעים..
    (ואם תרצי לקרוא את סיפורי הלידה שלי- אשמח לשלוח לך בקובץ למייל..)

    תֹם

    השבמחק
  13. בנות יקרות, תודה רבה על פרגון והתמיכה. כשרשמתי את הפוסט אמרתי לאיציק שלא נראה לי שזה יעניין מישהו, אבל אני בכל זאת כותבת את זה בשביל עצמי, וזה ממש עושה לי טוב על הלב לראות שבכל זאת זה עניין אתכן.

    חגית, מאחלת לך לידה קלה ומקווה שתהיה טבעית.

    תם, תודה רבה על רשימת השמות, אני אוסיף אותם לארסנל ונראה מה יעלה בגורל.
    ולגבי סיפור הלידה, אני אשמח לקרוא אותו. המייל שלי navit.alalouf@gmail.com

    השבמחק
  14. שלום, אני מאד נהנית לקרוא כאן, קוראת בשקט כבר הרבה זמן, נגעת בנושא שקרוב לליבי, אז בחרתי להגיב הפעם.

    עברתי לידה ללא משככי כאבים היה טוב :)
    רציתי לחלוק איתך משהו שעזר לי בזמן הלידה ועוד שני דברים שהייתי שמחה לדעת קודם.

    עזר לי לשנן לעצמי שכאב הוא לא סבל.
    ואז כשכאב בלידה באמת לא סבלתי.
    סבל הוא הדרך שבה אנחנו מפרשים כאב בד"כ, כי בד"כ הוא סימן למחלה וכי לא יודעים מתי הוא יגמר. בלידה זה אחרת - כואב, אבל יודעים למה, יודעים שיש התחלה ויש סוף, יודעים שזה לא כי משהו לא תקין, וקל יותר לקבל את הכאב כחלק מהתהליך הטבעי, כואב, אבל זה בסדר.
    ויש תמורה מדהימה בסוף :)

    אהבתי מאד את הספר "לידה פעילה", אבל כדאי לשים לב לקשר שבין ההורמון אוקסיטוצין וקידום הלידה, אוקסיטוצין מתפרק כשאנחנו במצב אקטיבי מידי (כך שאולי ללדת בתנוחה אנכית זה לא האידאל, אולי עמידת 6 כשהפנים למטה עדיפה)ומתפרק גם באור, תאורה עמומה ושקט יחסי עוזרים ללדת (המידע מדבריו של ד"ר מישל אודן על הורמונים בלידה).

    שלישי ואחרון בהחלט - אחרי הלידה, לעמוד פוגע בשרירי רצפת האגן, גם אם תרגישי מצויין - וכולי תקווה שכך יהיה, שכיבה מרובה (עם תינוק על ידך כמובן), מומלצת ביותר לשיקום רצפת האגן.

    סליחה על אורך התגובה,
    המשך הריון נעים, לידה קלה וטובה, והחלמה מלאה.

    השבמחק
  15. כמה ציפיתי לרשומה ממך, כדי לשמוע מה קורה....
    התמונה שלך נהדרת, ודי מוזר היה לי לקרוא שהגדרת את עצמך לפני ההריון כפחדנית ונלחצת, את זאת שנסעה וטיילה בהרבה "חורים" בעולם?....
    אבל נפלא לדעת שההריון הביאלך סוג של שלווה וזה הכי טוב שיכול להיות.
    עכשיו בנוגע לשמות, עברי? לועזי? סתם צלילים?

    השבמחק
  16. אני עדיין מקווה שיצא לנו להפגש "לפני".
    בכל מקרה, תענוג ריגשי גדול לקרוא אותך.
    כיף גדול של חגיגה של מילים, גדילה והתרגשות לקראת האירוע שישנה את חייך.
    לגבי שם?
    תלכי עם ליבך.
    אוהבת קינשסה

    השבמחק
  17. אנונימית יקרה, תודה רבה על האינפורמציה. אין ספק שאני הולכת לתרגל את עניין ה"כאב זה אינו סבל" ולגבי ההורמון אני הולכת לקרוא כי אני עדיין לא מכירה את המונח.

    מימיס, תודה רבה. ותתפלאי, כן אני שנסעתי עם איציק לכל חור בעולם, פחדנית! היו מצבים בטיול שפשוט הוכיחו את זה ובגדול! העניין הוא שאני משתדלת להתגבר על הפחדים שלי ולא לתת להם לשלוט בי. האמת, כל האומץ המדומה הזה, זה בזכות איציק.

    ויפעת יקריתי, צר לי שהתפספס לנו המפגש. גם אני מקווה למצוא זמן לראות זו את זו לפני הלידה.

    השבמחק
  18. לאן נעלמת????
    כבר מלא זמן שלא עידכנת אותנו.....
    איך את מרגישה, מה את עושה וכו...

    מתגעגעים.....

    השבמחק
  19. כפרונה 3 לידות טבעיות עברתי ( קרי בלי אפידורל, למעט בראשונה מעט טשטוש בעעעע )
    אבל....ופה האבל
    אני מחוץ לסטטיסטיקת המליון שעות בחדר לידה ולכן אני ממליצה לך בחום לקחת כל התסמינים האפשריים.
    לא להנעל על כלום!!!

    אין ספק שזו חוויה מדהימה - את הצעירה שלי כמעט ילדתי באוטו חחחח שתביני מה זה טבעי.

    ואת יפה כל כך יפהההההה!!!!! חמסה

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית