תוויות

יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

אלבום יום הולדת 60

בסוף השבוע האחרון חגגנו לחמי יום הולדת 60!

רבים מכם מכירים את התופעה שדווקא בימי הולדת עגולים, מרגישים דחף עז לעשות משהו מיוחד.

אם תשאלו אותי, אני לא כל כך מבינה את זה, ואני חושבת שכל גיל, אם הוא עגול או כמעט עגול, מיוחד לכשעצמו.


כמובן, שלא פסחנו על ציון יום זה והחלטנו להכין לחמי אלבום דיגיטלי.

חבל רק ש"ההצתה" הייתה מאוחרת ונתנו לי רק 7 ימי עבודה לאלבום.

לאלו מכם שכבר חוו פרוייקט שכזה, כמובן יודעים שזה תהליך לא קל. זה מתחיל מאיסוף כל האלבומים הישנים מהבית, סריקת תמונות, בחירה ואחר כך כמובן עיצוב.


למזלי, יש לי מלאך קטן שתמיד תומך בי ובמיוחד בתחום היצירה.

איציק ישב איתי עד השעות הקטנות של הלילה בסריקת תמונות.

ובצד הסיפרותי, אחות של איציק סיפקה מספיק סיפורים מעניינים שהוסיפו המון לכל דף באלבום.

ובדיעבד, אני יכולה להגיד לכם שזה מה שעושה למבוגרים. אותם אנקדוטות ותמונות מהעבר.


את האלבום עיצבתי בפוטושופ.

בהתחלה התחלתי עם עיצוב מינימנליסטי, של תמונות בלבד, ועם הזמן הוספתי עוד אלמנטים "סקרפיים", אבל ממש בקטנה.

אני די מרוצה מהתוצאה הסופית, במיוחד אחרי שראיתי את המבט והדמעות של חמי.
וברור לי שמעתה, זה בלתי נמנע, ואני חייבת להכין עוד אלבומים לשאר בני המשפחה הקרובים.

האלבום הינו בגודל 20X20 ס"מ


הכריכה -






כדי לראות את דפי האלבום (יש 44 דפים!) אני מצרפת לינק לאלבום המלא. לחצו על התמונה למטה.




60's Birthday - Digital Album

זו פעם ראשונה שלי שאני מכינה אלבום דיגיטלי אמיתי ומדפיסה אותו.

אז לאלו שמעוניינים בקצת פרטים טכניים לגבי הדפסה, אני ארחיב.....

כידוע לרובכם, ישנם אתרים רבים המספקים הדפסת אלבומים דיגיטליים ואף תוכנות לעיצוב האלבום.

אחד הראשונים והמוכרים הינו - לופה.

אנחנו היינו חייבים למצוא אתר שנותן את השירות המהיר ביותר, כי היינו קצרים בזמן.

אז אחרי מחקר קצר, מצאנו את האתר myAlbum, המדפיס אלבום תוך יומיים ואם מוסיפים לימנציה, תוסיפו יום עבודה נוסף.

את האלבום ניתן לאסוף באופן עצמי ברמת גן.

האלבום, מודפס על נייר דפוס, סטנדרטי וזהה לכל שאר האתרים באינטרנט.

אנחנו החלטנו להשקיע עוד קצת ולקבל תוצאה קצת יותר משדרגת, ולכן הוספנו לימנציה לדפים.

אכן, זה משווה מראה קצת יותר מושקע לדף, אך לא עבה באופן מיוחד.

עלות הדפסה של אלבום 20X20 עם לימנציה (44 דפים - שימו לב שזה מגיע בקפיצות של 4, כי ההדפסה היא ברביעיות) - 280 ש"ח ( 100 ש"ח עבור הלימנציה).


אני יכולה לשתף, מנסיון, שהדפסה על דפי פוטו זה עולם אחר לגמרי ואיכות שלא משתווה לאיכות של נייר הדפוס.

לצערי, לא יצא לנו להדפיס אלבום זה בנייר פוטו, כי זמן הדפסת האלבום בשיטה זו הינו 7 ימי עבודה.

אך לאלו שקצת יותר מחושבים, אני ממליצה לנסות את האתר הבא - SBY.


ולסיכום, אני יכולה לאמר, שעד עתה קצת נרתעתי מהכנת אלבום דיגיטלי, מסיבות שלא כל כך ברורות לי, אבל היום, אחרי שאני רואה את התוצאה המתקבלת, אני חייבת לציין שזה פתרון מעולה היום בעידן הדיגטלי, כשכמעט ולא מפתחים תמונות, והתמונות אפשהו נעלמות בין עשרות תתי ספריות במחשב האישי שלנו.



ומבט אחרון על הספר, הכנתי סרטון קצר ( 2 דקות) המראה כיצד הספר נראה באמת לפי הכפולות המתוכננות....







מקווה שנהניתם, ואשמח לענות על שאלות בכל הקשור לעיצוב האלבום והדפסתו.

שבוע נפלא לכולם