תוויות

יום חמישי, 8 במרץ 2012

פורים שמח

המון המון זמן חלף מאז הפעם האחרונה שהייתי פה....ועל כך עמכם הסליחה.
יש לי סיבה טובה, מבטיחה :-)

לפני כחודש, סוף סוף עברנו לביתנו החדש.
זו הייתה משימה לא קלה, שלעיתים הייתה נראית כמעט בלתי אפשרית, אבל בסוף הכל הסתיים לטובה.
קניית קרקע ובנייה עצמית היא הרפתקאה לא קטנה, אך למזלנו זכינו במתנה נפלאה והיא ההורים שלנו.
אני לא יודעת אם היינו במצב בו אנחנו נמצאים ללא עזרת ההורים שלנו. ובמיוחד בזכות אדם אחד אותו אני לומדת להכיר כל יום מחדש ובכל יום נדהמת מרמת הנתינה שלו, הרי הוא חמי היקר.
בזכותו, אנחנו גרים היום בבית שכולו מעשה ידינו (או יותר נכון שלו...) מבחירת הקרקע ועד המסמר האחרון בקירות.
למדנו הרבה מתהליך הבנייה הזה וטיפים ועצות יש לי בלי סוף... אבל אני לא בטוחה שזה משהו שמעניין את כל הקוראים בבלוג, אז אני אשאיר את זה פתוח ואם יהיו שאלות אני אשמח לענות.

ועכשיו, כשסוף סוף התאקלמנו בבית וכל אחד קיבל את הפינה שלו אני לאט לאט חוזרת לשגרה.
רשימת ה"שאיפות" שלי די ארוכה, ורעיונות חדשים צצים לי בכל שעה ביממה, אך אני מנסה לקחת את הזמן ב - easy ולהנות מהעשייה.


ובתור סיפתח ובהקשר לחגים, יש לי תחפושת להציג...
הכל מתחיל מהעולם המופלא שנקרא Pinterert, שם גיליתי אוצר נפלא של רעיונות לתחפושות.
הבחירה לא הייתה פשוטה, אך בסוף הוחלט על פינגווין.
מקור התחפושת לקוח מכאן.
כמובן שניסיתי להפוך את היצירה הזו ליצירה קבוצתית...מבחינתי תמיד עדיף לעבוד בצוותא.
אז שידכתי לי חברה למשימה ועל הדרך הצעתי לאחותי שאכין גם לאחיין הקטן שלי.
מפה לשם...יצא שהכנתי 3 תחפושות (עם עזרה לא קטנה מהחברה).
איציק הצהיר שחדר העבודה נראה כמו Sweatshop.




מבחינתי לא הייתה שום בעיה, כי סוף סוף אני יכולה להתפרש על קילומטראג' שלם ולפזר את כל חומרי היצירה שצריך בלי לסדר את החדר 7 פעמים.
הכל התחיל מהכנת גזרות מתאימות בממדים של יואב ומשם לגזירה אינטנסיבית של כל חלקי התחפושת (ואת הכל תכפילו ב - 3!) ומשם לחלק שהיה קצת יותר קל והוא התפירה.
תכנון הגזרות היה החלק המאתגר בכל התחפושת הזו. זה לא פשוט לנחש את המידות על סמך הבגדים של יואב או לרדוף אחריו עם סרט מדידה ועוד יותר לא קל, לנסות למדוד את התחפושת בשלביה השונים...



בסוף, אחרי מספר נסיונות (בעיקר עבור הכובע והנעליים) התקבלו גזרות מתאימות וכל תהליך התפירה הפך לסרט נע.



עבור הילדים שעדיין לא הולכים, הוספתי מילוי לנעליים.
ליואב לעומת זאת, שמתי את הנעליים מלבד על הנעליים הרגילות שלו.

כך התחיל הבוקר שלנו...
עדיין בלי כובע, אבל לפחות עברנו את השלב של השמלה והנעליים.
משהו בבגד בהתחלה הציק לו. אני לא יודעת אם זה השמלה (בכל זאת הוא גבר ורגיל למכנסיים...) או המילוי.




אבל אחרי מספר הסחות הדעת קיבלנו פינגוון משוגע שרץ בכל רחבי הבית.

המחאה נגד הכובע...

כשהגענו לגן כל התחפושת קיבלה תפנית חדשה עם הכובע.
עם עוגייה ביד אחת ומבט על לעבר מאוורר התקרה הצלחנו במשימה.




חג פורים שמח לכולם
ומבטיחה לעדכן שוב ממש בקרוב....
______________________________________________________________________________
הערה צדדית בקשר לבלוג:
אני מאמינה ששמתם לב שמשהו השתנה בחיצוניות של הבלוג.
אני מנסה את התבניות החדשות של גוגל Dynamic views. אני מאמינה שעם הזמן הבלוג יעבור עוד מתיחות פנים נוספות.
זוהי טכנולוגיה יחסית חדשה לגוגל והן כל הזמן משדרגים את המנגנון, ועל הדרך אני לומדת איך לתפעל את זה.
אני אשמח לקבל תגובות בנושא, ואם משום מה הממשק לא נוח אני אשמח לדעת על כך.
ושימו לב, גם מנגנון התגובות השתפר וסוף סוף ניתן להשיב על תגובה :-)
אין ספק שחווית המשתמש הולכת להשתפר.







19 תגובות:

  1. סוף כל סוף שומעים ממך :)
    לומר את האמת לאמיתה, לפני כמה ימים חשבתי עליך, לא זוכרת איך הגעתי לזה, אבל אפילו חשבתי לכתוב לך מייל ולראות מה קורה איתך.
    הילדון גדל והוא מתוק להפליא! התחפושת נהדרת!!
    מזל טוב על המעבר, יש מצב שיש לי זוג חברים שיישמחו לטיפים טובים כי הם לפני הרחבה של בית ואובדי עצות בעניין.
    לגבי ממשק הבלוג- מודה שאהבתי יותר את הקודם מהסיבה הפשוטה שהוא היה יותר "חי". הנוכחי קצת נוקשה :)

    פורים שמח, דפנה (מחיפה)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי דפנה, כיף לשמוע גם ממך, ואיזו זריזות....
      תודה רבה, אין ספק שהמעבר שידרג לנו את החיים באופן משמעותי. אני כבר לא יודעת איך אפשר לחיות אחרת...
      ועכשיו אני סוף כךל סוף שמחה לאמר לך שאת מוזמנת בכיף, כי באמת יש עכשיו מקום לכולם ואני בטוחה שהילדים ישמחו להיפגש.
      לגבי החברים שלך, אני אשמח לעזור ולייעץ. את יודעת את הפלאפון שלי.
      ולגבי הממשק, אני עדיין בוחנת אותו. צריך להוסיף לו קצת אלמנטים עיצוביים כמו שהיה מקודם, אבל נראה לי שהיתרונות שלו עולים על החסרונות. אבל אני מאמינה שזה עניין של זמן עד שאני אגיע למסקנה סופית. בנתיים אני לאמדת להכיר את היכולות של זה ומחכה לשמוע תגובות בעניין.

      חג שמח

      מחק
  2. איזה כייף שחזרת לכתוב!
    שיהיה בשעה טובה בבית החדש (מבינה לגמרי את מה שעברת... גם 6 שנים אחרי אנחנו עוד זוכרים איך זה מרגיש- אבל זה שווה כל רגע של מאמץ)
    התחפושת מקסימה, ויואב כ"כ גדל...
    שיהיה חג שמח!
    ענת.

    השבמחק
  3. איזה כייף לשמוע ממך!!
    תתחדשו על המעבר לבית החדש, יואבי מתוק והתחפושת שלו הורסת...
    יאללה תמשיכי לעדכן,תמיד כיף לראות פוסט חדש שלך.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה ליאת. גם לי היה מאוד חסר הבלוג ועכשיו אני באמת מקווה שהוא יזכה לתשומת לב רבה

      מחק
  4. נויצקי
    תחפושת מהממת!!!! אין עליך. בחורה כשרונית! מה את עושה בהיטק????
    אני אכן גאה בך! מה זה? אליפות!
    ויואב השובב כזה מצחיק. לאכול אותו!

    דרך אגב-מי זאת החברה המסתורית??? מה למאהבת יש מאהבת?????

    השבמחק
    תשובות
    1. יקירתי, מאהבת יש לי רק אחת ותהיה רק אחת...נשיקות וחג שמח

      מחק
  5. אויש הילדון הזה מתוק וגונב את ההצגה!!! אבל שאפו על התחפושות-יצאו מדליקות
    נשיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל, ונו קדימה הגיע הזמן שתבואי לראות אותו. בקצב בזה הוא כבר ילך לבית ספר....

      מחק
  6. יופי שחזרת לכתוב, מקווה שזה סימן לבאות!
    וכל הכבוד על התחפושת ובעיקר על התיכנון שלה לבד, אני בפירוש הודעתי שבלי גזרות מוכנות אני לא מתחילה בכלל לחשוב על הנושא של תחפושות...
    והילדון - פשוט קסם!

    השבמחק
    תשובות
    1. לימור תודה רבה.
      בעקרון התכנון לא היה עד כדי עך מסובך, פשוט הזמינות שלי לעבוד על התחפושת והזמינות של יואב לא ממש חפפה אז זה נמשך על כמה ימים טובים....

      מחק
  7. יייייששששש. תיארתי לעצמי שנעלמת כי עברתם - בשעה טובה!!! מקווה שיצא לי לקפוץ לביקור עוד לפני שאנחנו עוברים דירה {למרות שאני אוכל להגיע אח"כ גם כן בתנאי שאני מוזמנת כמובן :-)}.
    והתחפושות שהכנת פשוט מושלמות!!! האמת לילד כזה מושלם לא צריך שיהיה פחות!! והוא דומה לך נכון?! זיהיתי בתמונה האחרונה את המבט שלך.
    יקירתי שיהיה לכם חג שמח
    נשיקות
    שולי
    SHOULYHZO1

    השבמחק
    תשובות
    1. מה אתם עובדים....? לאיפה?
      וברור שאת מוזמנת, ואפילו עם הילדים. בלי עין הרע יש מספיק מקום לכולם.
      זוכרת איך שהצתופפנו בשולחן בפינת האוכל בבית הישן?....
      תרימי אלי טלפון ונתאם משהו.

      ולגבי הדמיון של יואב אלי, את הראשונה שאומרת את זה. כולם אומרים שזה קופי איציק....אני רוצה גם מישהו שדומה לי....

      מחק
  8. התחפושת מקסימה!! תתחדשו על הבית החדש, אשמח מאוד לשמוע על תהליך הבניה והמעבר
    איילת

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אילת, אני אנסה לשכתוב פה ושם על הבנייה, אבל אם יש לך שאלות ספציפיות או תחומים כלשהם שמעניינים אותך, את מוזמנת לשאול.

      מחק
  9. רגע,רגע.... מתי הפך הגוזל הזה מתינוק מתוק לילדון מתוק? מה זה איך הוא גדל... אסור שתעלמי ככה יותר!
    והתחפושת ..השאירה אותי ללא מילים! מהממת!

    השבמחק
    תשובות
    1. ליאור היי, אין ספק שגם אני נדהמת מאיך שהוא גדל. יש לנו כבר גבר קטן בבית.
      ותודה רבה לגבי התחפושת.
      מבטיחה לא להעלם יותר בזמן הקרוב :-)

      מחק
  10. ואו כל הכבוד לך ! זה נראה כל כך חמוד!!
    :)

    השבמחק
  11. מדליק ביותר, יש מצב שאני הולכת להתמכר לבלוג הזה :)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית