תוויות

יום ראשון, 12 באפריל 2009

Google reader - למה ואיך?

אני מאמינה שכל מי שקורא בלוג זה, מנוי לפחות לעוד בלוג אחד אם לא יותר.
בלוג, בניגוד לאתר רגיל, מתעדכן מדי יום/שבוע בסיפורים חדשים. וכדי לעקוב אחרי כל מה שמתחדש יש צורך במנגנון מסויים שיתריע לנו שיש משהו חדש.
רבים מאיתנו (לפחות מעולם ה - scrap) נרשמים ל - feedblitz/feedburner או לתפוז, כדי לקבל עידכונים מהבלוגים השונים להם אנו רשומים.
מנסיון אישי שלי, בו הייתי רשומה לעידכונים במייל, תיבת הדואר שלי הייתה קורסת תחת אלפי מיילים.
כל אותם מיילים היו מכילים העתק של חלק מבלוג במקרה הטוב, ובמקרה הקצת פחות טוב, זה היה לינק לבלוג אליו הייתי צריכה להיכנס.
אני לא יודעת מה איתכם, אבל בשלב מסויים, אני איבדתי את הרגליים והידיים.
מיילים שהיו חשובים לי, היו נאבדים אי שם בין עשרות המיילים שהייתי מקבלת ביום בודד, שלא לאמר אלפי המיילים שישבו לי בתיבה, בלי הרבה יחס.

לפני מספר חודשים, החלטתי לשים לכל הבלאגן הזה קץ, ולעבור לשיטה חדשה של עידכונים.
ביטלתי את כל המנויים שיש לי לבלוגים השונים והעברתי את כל העידכונים שלי ל - Google reader.
מאותו רגע, נשמתי לרווחה, וסופסוף הצלחתי ליצור קצת סדר בכל הבלאגן.

מי מכם לא מכיר את המצב בו ראיתם משהו יפה בבלוג ורציתם לשמור את זה או לשתף עם אחרים.
מיד הייתם שומרים במועדפים שלכם תחת תת סיפרייה בתוך ספרייה ראשית בתקווה שבאמת זה מה שיצור לכם סדר בכל מה שרציתם לשמור.

ואם זה לשתף אחרים, הייתם שולחים מייל, או מפרסמים בפורום או פשוט יוצרים פוסט חדש בבלוג שלכם, מספרים את כל הסיפור ואז מקשרים לינק או למגדילי ראש, מצרפים תמונה.
נכון שזה נשמע ארוך?.... מה תגידו, אם אני אגיד לכם שכל אותם פעולות אפשר לעשות בלחיצה אחת ב- google reader. נכון שזה נשמע חלום?...

בנוסף, גיליתי לאחרונה, דרך חברה, שמנגנון ה - Feedblitz הפסיק להיות שירות חינם. כל מי שמשתמש בשירות זה אצלו בבלוג בחודשים האחרונים, בוודאי כבר קיבל מייל שמתריע שאוטוטו שירות זה הולך לעלות לו כסף, ולאלו שנשרמו דרך מנגנון זה, בוודאי נתקלו בבעיות בקבלת עידכונים.

אז, הנה הפתרון שלי - Googlr reader (אני ממש מרגישה כמו משווקת של google. אז שלא תחשבו, אין לי שום אחוזים מזה, אני לא עובדת שם, למרות שלא הייתי מתנגדת....)
ניסיתי בסרטון קצר להציג לכם כיצד אני עובדת עם האתר. הסרטון לא ממש יצא קצר, 20 דקות! אבל אני מקווה שתאזרו בסבלנות ותתנו את הכבוד.

אני באמת חושבת שזה קפיצת מדרגה לכל אלו שרוצים לעקוב אחר בלוגים.
שימו לב, ששמתי דגש בסרטון כיצד משתפים חברים בכל מה שאנו מוצאים לאורך הדרך. נראה לי שתכונה זו יכולה להיות שימושית ביותר ומפרה.

אני מזמינה את כולם להוסיף אותי לרשימת החברים שלהם navit.alalouf@gmail.com, ואשמח להוסיף גם אתכם.

מקווה שתהנו מהסרטון, ואשמח לשמוע תגובות
(לקוראי הבלוג דרך google reader - כדי לצפות בסרטון פתחו את הבלוג דרך הדפדפן שלכם ולא דרך ה - redear)