תוויות

יום ראשון, 12 באפריל 2009

Google reader - למה ואיך?

אני מאמינה שכל מי שקורא בלוג זה, מנוי לפחות לעוד בלוג אחד אם לא יותר.
בלוג, בניגוד לאתר רגיל, מתעדכן מדי יום/שבוע בסיפורים חדשים. וכדי לעקוב אחרי כל מה שמתחדש יש צורך במנגנון מסויים שיתריע לנו שיש משהו חדש.
רבים מאיתנו (לפחות מעולם ה - scrap) נרשמים ל - feedblitz/feedburner או לתפוז, כדי לקבל עידכונים מהבלוגים השונים להם אנו רשומים.
מנסיון אישי שלי, בו הייתי רשומה לעידכונים במייל, תיבת הדואר שלי הייתה קורסת תחת אלפי מיילים.
כל אותם מיילים היו מכילים העתק של חלק מבלוג במקרה הטוב, ובמקרה הקצת פחות טוב, זה היה לינק לבלוג אליו הייתי צריכה להיכנס.
אני לא יודעת מה איתכם, אבל בשלב מסויים, אני איבדתי את הרגליים והידיים.
מיילים שהיו חשובים לי, היו נאבדים אי שם בין עשרות המיילים שהייתי מקבלת ביום בודד, שלא לאמר אלפי המיילים שישבו לי בתיבה, בלי הרבה יחס.

לפני מספר חודשים, החלטתי לשים לכל הבלאגן הזה קץ, ולעבור לשיטה חדשה של עידכונים.
ביטלתי את כל המנויים שיש לי לבלוגים השונים והעברתי את כל העידכונים שלי ל - Google reader.
מאותו רגע, נשמתי לרווחה, וסופסוף הצלחתי ליצור קצת סדר בכל הבלאגן.

מי מכם לא מכיר את המצב בו ראיתם משהו יפה בבלוג ורציתם לשמור את זה או לשתף עם אחרים.
מיד הייתם שומרים במועדפים שלכם תחת תת סיפרייה בתוך ספרייה ראשית בתקווה שבאמת זה מה שיצור לכם סדר בכל מה שרציתם לשמור.

ואם זה לשתף אחרים, הייתם שולחים מייל, או מפרסמים בפורום או פשוט יוצרים פוסט חדש בבלוג שלכם, מספרים את כל הסיפור ואז מקשרים לינק או למגדילי ראש, מצרפים תמונה.
נכון שזה נשמע ארוך?.... מה תגידו, אם אני אגיד לכם שכל אותם פעולות אפשר לעשות בלחיצה אחת ב- google reader. נכון שזה נשמע חלום?...

בנוסף, גיליתי לאחרונה, דרך חברה, שמנגנון ה - Feedblitz הפסיק להיות שירות חינם. כל מי שמשתמש בשירות זה אצלו בבלוג בחודשים האחרונים, בוודאי כבר קיבל מייל שמתריע שאוטוטו שירות זה הולך לעלות לו כסף, ולאלו שנשרמו דרך מנגנון זה, בוודאי נתקלו בבעיות בקבלת עידכונים.

אז, הנה הפתרון שלי - Googlr reader (אני ממש מרגישה כמו משווקת של google. אז שלא תחשבו, אין לי שום אחוזים מזה, אני לא עובדת שם, למרות שלא הייתי מתנגדת....)
ניסיתי בסרטון קצר להציג לכם כיצד אני עובדת עם האתר. הסרטון לא ממש יצא קצר, 20 דקות! אבל אני מקווה שתאזרו בסבלנות ותתנו את הכבוד.

אני באמת חושבת שזה קפיצת מדרגה לכל אלו שרוצים לעקוב אחר בלוגים.
שימו לב, ששמתי דגש בסרטון כיצד משתפים חברים בכל מה שאנו מוצאים לאורך הדרך. נראה לי שתכונה זו יכולה להיות שימושית ביותר ומפרה.

אני מזמינה את כולם להוסיף אותי לרשימת החברים שלהם navit.alalouf@gmail.com, ואשמח להוסיף גם אתכם.

מקווה שתהנו מהסרטון, ואשמח לשמוע תגובות
(לקוראי הבלוג דרך google reader - כדי לצפות בסרטון פתחו את הבלוג דרך הדפדפן שלכם ולא דרך ה - redear)



15 תגובות:

  1. נוית-אין עליך !!
    תודה על ההשקעה והמאמץ לייעול.כששומעים בפעם הראשונה את ההסברים נשמע קצת "מסובך" אבל כמו בכל דבר צריך לנסות ולצלול פנימה.
    עכשיו לשאלות:האם צריך לבטל את ההרשמה הקודמת שהייתה לנו דרך המיילים? ואיך מאחדים את מה שנשמר בעבר במועדפים עם הדרך החדשה בגוגל רידר?

    השבמחק
  2. תודה אבל זה לא ממש משפר את המצב אצלי
    ההסבר מתיש
    ולא משכנע

    בדברים אחרים שהצעת התלהבתי הרבה הרבה יותר.
    טוב ככה זה לא תמיד אפשר .....

    השבמחק
  3. מגיבה לאנונימית:
    תנסי!! לא הייתי מנויה על אף בלוג קודם כי לא רציתי להעמיס את המייל שלי, נוית הכירה לי את הכלי הזה ועכשיו אני מכורה לעשרות בלוגים (בתוך פחות משבוע) זה מקל את היכולת לדלג בין בלוגים שונים, לראות היסטוריה, לנהל מועדפים ולהכיר בלוגים חדשים (האמת שאני לא הכרתי אף בלוג רק משיתוף בין חברים גיליתי את כל עשרות הבלוגים).
    הכלי מסמן לך לבד באיזה בלוג יש רשומה חדשה כך שאת יכולה ישר לראות את החדשים, את גם יכולה להוסיף תגיות לרשומות ספציפיות (למשל רשומה שעוסקת רק בכרטיסים או אלבומים) או להכניס את כל הבלוג לתוך התגית (כלומר להגדיר שכל הבלוג קשור לאלבומים) וככה לראות תכנים לפי כותרות.
    את יכולה לסמן בכוכב רשומות שמצאו חן בעיניך (כיון שעברתי בימים האחרונים על מאות רשומות סימנתי בכוכב את כל הרעיונות שאני רוצה לנסות בעצמי) ולשתף אחרים (למשל נוית שיתפה ברעיונות מקסימים שגרמו לי להכיר עוד בלוגים או לרצות לנסות דברים חדשים).
    לגבי ההרשמה, זה לוקח שניה מכל בלוג או שאת מעתיקה את כתובת הבלוג לREADER וזה לבד מכניס לך לרשימה של הבלוגים שלך ומאפשר לך לקרוא את הבלוג אחרונה עד ההיסטוריה שלו.

    הREADER הזה ממש ממכר!! שווה לנסות רגע לפני שפוסלים...
    אני מודה לנוית שהכירה לי אותו :-)

    השבמחק
  4. נוית יקרה
    את אלופה!
    הולכת לחקור את הנושא ולהתעמק בהסברים שלך!
    מלוא הערכה לשיתוף לסבלנות להסברים ולנתינה !
    כל הכבוד!
    חביבה

    השבמחק
  5. מגניב... תודה על ההסבר. שווה ביותר. הלכתי להירשם ולעשות לןי סדר בבלוגים אהובים עליי.
    תודה רבה

    kemilia

    השבמחק
  6. נוית היקרה
    אני מצ'וטטת כבר כשעה באתר שלך ( או מה שזה לא יהיה) וכ"כ נהנית
    ברגע שראיתי את הפרטים שלך(גיל- מאיפה את- המזל שלך- וכמובן התחביבים שלך)יצאתי בהכרזה שאני רוצה להיות חברה שלך (:
    פשוט "מקום" של כייף!
    מבטיח הלבקר עוד הרבה
    דפי

    השבמחק
  7. דפי, ברוכה הבאה
    אני תמיד מוכנה להיות חברה של כל מי שרק רוצה
    מוזמנת לקפוץ לבקר וליצור יחדיו

    השבמחק
  8. שאלות:
    מטריד אותי קצת שכאשר אבטל את המנוי לבלוג של הבנות הן יעלבו. אולי זה דבילי אבל בכל זאת הן מקבלות הודעה על הביטול :-)

    שאלה נוספת, בסרטון שלך יש לך הרבה לשוניות בגוגל רידר ואצלי לא. אולי את יודעת למה ?


    האם הכניסה לגוגל רידר לבדיקת העדכוני היא בעצם הופכת להיות אחריותינו לא כמו קודם שהייתי חייבת להכנס כי התיבה שלי התמלאה בהודעות.

    תודה רבה על הסרטון וההסבר.

    השבמחק
  9. kmorakefet, אני אנסה לענות על חלק מהשאלות:
    - כשאת בוחרת לבטל את הרישום לבלוג מסויים, תמיד יש את האופציה לבחור ששינית את אופן קבלת העידכונים. ואם ממש חשוב לך איך אותה בחורה תגיב, את תמיד יכולה להשאיר לה תגובה באחד מהפוסטים ולהודיע לה שזה לא משהו אישי רק החלפת שיטת עידכון.
    - הלשוניות שאני מתארת לעצמי שהתכוונת הן אותם סיפריות שיש בצד שמאל. את הספריות האלו יצרתי ע"י לחיצה על Manage subscription בתחתית אותו איזור.
    ליד כל בלוג יש לך ListBox שאת יכולה לבחור שם ספרייה אליה את רוצה לשייך את הבלוג שלך. אני יצרתי לי מספר ספריות שמהוות בשבילי חלוקה גסה בין הבלוגים השונים אליהם אני מנוייה. זה די עוזר במציאת בלוגים.
    -לגבי אחריות הבדיקה. אפשר להסתכל על זה כמו שאת אומרת. אך איך שאני רואה את זה, זה קצת אחרת. google reader נהפך להיות כמו תיבת הדואר השנייה שלי (או יותר נכון הרביעית שלי....), וגם שם תופחת לה התיבה של כל הבלוגים שלא קראתי עדיין.
    אני חושבת שזה יותר נוח מתיבת המייל, כי הרבה פעמים אני לא הייתי נותנת את מלוא תשומת הלב לפוסטים אותם הייתי קוראת כי הייתי רוצה ל"נקות" את התיבה. היום אני קוראת כמה פעמים כל פוסט.

    מקווה שעניתי על שאלותיך, ואת תמיד מוזמנת לשאול שוב
    נוית

    השבמחק
  10. תודה אנסה לפעול לפי הוראותייך :-) אגב, איך יודעים שרשמת תשובה לשאלה בבלוג ? יש בלוגים שיש אפשרות סימון וכאן אין או שפיספסתי. תודה

    השבמחק
  11. שימי לב שעניתי לך גם במייל.
    לגבי קבלת עידכון, כאשר את רושמת תגובה יש ממש מצד שמאל לכפתור פרסם הערה , לינק "הירשם כמנוי באמצעות דוא"ל" זה רושם אותך לקבלת עידכונים עבור תגובות.

    השבמחק
  12. עוד שאלה. איך מגיבים לפוסטים בבלוגים אני צריכה להכנס לבלוג הספציפי נכון ? אין אפשרות לעשות את זה דרך הגוגל רידר, נכון ?

    תודה

    השבמחק
  13. לא ניתן להגיב לפוסטים דרך הרידר, לצורך כך, יש להיכנס לבלוג ולהגיב כרגיל.
    שימי לב בפוסטים האחרונים שפרסמתי, אי מסבירה מה המשמעות של הוספת תגובות ברידר

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית