תוויות

יום ראשון, 12 באפריל 2009

Google Reader - השד לא כל כך נורא

מסתבר, שיש כאלו שראו בהסבר שלי קצת מאיים ולא ידידותי, ועל כך אני מתנצלת.
ככה זה, כשמנסים בזמן כל כך מוגבל להסביר משהו מעט "מורכב".
המורכבות של הכלי לא נובעת מכך שהוא נועד למשתמשים "חכמים", אלא, פשוט יש הרבה פונקציות שממש חבל לפספס.

אני אנסה לפשט בתקווה שאולי הפעם אני אצליח לשכנע מישהו, ואם לא, לא נורא, כל אחד מה שמתאים לו.

הרעיון של Google Reader , הוא לקבץ במקום אחד כל מה שקשור לבלוגים או אתרים שתומכים ב - RSS.
הכלי מאפשר לארגן את כל המנויים שלנו בדרכים שונות המאפשרות לנו דרך למיון/סינון/חיפוש ואפילו סימון של מועדפים.
בנוסף, הכלי מאפשר לשתף חברים בכל פוסט אשר מצא חן בעינינו ובאופן זהה, אנו יכולים לצפות בכל מה שחברים שלנו שיתפו עימנו. בצורה זו, ניתן להעשיר אחד את השני בידע אותו אנו צוברים לאורך הדרך.

אני אציין במספר נקודות את היתרונות שאני חושבת שבגללם שווה להתחיל לעבוד עם ה- Google reader:
1. ריכוז של כל המנויים שלי במקום אחד ייעודי.
2. ניתן לצפות בבלוגים שונים בגלילה אחת בלי לפתוח חלון לכל בלוג.
3. ניתן לשמור פוסטים שמצאו חן בעיני בקלות.
4. ניתן לבצע חיפוש יעיל וממוקד בבלוגים אליהם אני רשומה.
5. ניתן לשתף חברים בכל מה שמוצא חן בעיני לאורך הדרך.
6. אופן השיתוף מתקבל בצורה "שקופה" למשתמש ב - Google reader כעוד רשומה שיש לקרוא.
7. למשתמשים שלא משתמשים ב - Googlr reader ניתן לשתף את מה שמוצא חן בעינינו ע"י יצירת אתר אוטומטי המרכז את כל הפוסטים ששיתפנו. כנסו והציצו פה.
8. ניתן לעקוב אחרי מה שקראנו ומה שעדיין צריך לקרוא.
9.הכלי, מזהה בלוגים נוספים שיכולים לעניין אותי (לא שחסר לי....)
10. למשתמשים שנרשמו ל - I follow בבלוגים של blogger מתווספת אוטומטית ספרייה המרכזת את כל אותם בלוגים ב - google reader
11. לבעלי בלוגים שרוצים לעדכן מנויים שלהם, זהו כלי חינם שעושה תמיד את העבודה!
12. כשבוחרים בלוג מהרשימה כדי לקרוא, אין את המעבר אחורה בחודשים. כל הבלוג נפרש כדף אחד ארוך שכל מה שיש לעשות זה לגלול עם העכבר או לחיצה על n במקלדת מקדמת אותנו מפוסט לפוסט.

החיסרון היחיד שאני מוצאת ב - Reader , זה שלא רואים את מבנה הבלוג המלא.
כלומר, אם יש בבלוג כל מיני קישורים בצדדים לא רואים אותם. אבל בינינו, אנחנו מכירים את הבלוגים להם אנו מנויים מאלף ועד ת', וביום יום מספיק להתעדכן בפוסטים החדשים, וניתן מידי פעם לפתוח גם את הבלוג ולבדוק אם משהו התחדש.

לגבי שאלה אותה שאלה אותי מימיס -
אם צריך לבטל את ההרשמה הקודמת שהייתה לנו דרך המיילים?
כן. אם אתם לא רוצים לקבל יותר מיילים עליכם לבטל את ההרשמה.
הצעה, כדי לא לפגוע בבעלי הבלוגים, תבחרו בסיבה לביטול המנוי - "רוצה לשנות את אופן קבלת העידכונים"

ואיך מאחדים את מה שנשמר בעבר במועדפים עם הדרך החדשה בגוגל רידר?
אין דרך אוטומטית לעשות זאת.
אני יכולה לאמר, מנסיון, ה"גלישה" ב - Reader די זריזה וקלה, כך שדי מהר תוכלו לעבור על כל הבלוגים האהובים עליכם ולמיין שוב את כל המועדפים.

מקווה שהפעם זה קצת יותר ברור ופחות מאיים.
אני ממליצה, פשוט לנסות ולא לחשוש.
בשבוע האחרון, הכרתי את הכלי ל - 2 חברות והן פשוט התמכרו לזה. אז אני באמת ממליצה בחום לנסות.

אני אשמח לענות על כל שאלה ,
שבוע טוב וחג שמח

2 תגובות:

  1. שלום, קוראים לי יעל ואני מכורה....חחח

    השבמחק
  2. נוית באמת השד לא כל כך נורא והתחלתי להתידד איתו אבל צפי לעוד שאלות : האם הרשומות שקראתי אמורות להעלם מעצמן או שעלי למחוק אותם בדרך מסויימת?
    אם בחרת אנגלית כשפה שלך ז"א שגם הפוסטים בעברית מתורגמים לאנגלית?!!
    ושוב תודה ,כי תמיד כיף ללמוד עוד משהו חדש במיוחד כשמישהו אחר סלל כבר את הדרך....

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית