תוויות

יום ראשון, 24 במאי 2009

מארז לתינוק

חברתי לעולם היצירה, שולי (חלקכם מכירים אותה בכינוי "חיפושלולי), ילדה לפני שבועיים בן זכר. ילד שני למשפחה.

כמובן הכנתי שי קטן לתינוק או לאמא, תלוי איך אתם מסתכלים על זה.

ומאחר וכולנו עוסקים ביצירה, לא העלתי בדעתי להביא משהו שהוא לא מעשה ידי.


בדיעבד, אני יכולה לסכם את זה כמתנה שעבדתי עליה הכי הרבה זמן מחשבתי ועשייתי.

וכל זה נובע מזה שאין לי הרבה דברים שממש מתאימים לבנים (וגם קצת קיבעון מחשבתי, קיראו בהמשך...).


כל כך רציתי להכין משהו מעולם התפירה, אבל תארתי לעצמי שוורוד לא ממש יהלום את התינוק הרך.

נראה לי שנסיעה לנחלת בנימין היא בלתי נמנעת....


בסוף החלטתי להכין מיני אלבום. אבל רציתי משהו מיוחד שעדיין לא הכנתי.


אם שמתם לב, יש לי בעיה למחזר דברים שכבר עשיתי. כל פעם זה חייב להיות תהליך יצירתי אחר וחדש, ואני חושבת שמכאן נובע כל הקושי בכל תחילת תהליך, אבל אני חושבת שזה חלק מהאתגר.


גם כאן היו לי הרבה דילמות לגבי אופי האלבום. צבעים, פורמט, חותמות וכדומה.

בסופו של דבר, כבשו אותי דמויות שהורדתי בעבר מהאתר של המגזין Creating keepsake.

אומנם הם נתנו תמונה אחת של הדמויות, אבל עם קצת תושיה וידע בסיסי בפוטושופ, אפשר להפוך תמונה אחת לבערך 30 שונות. וזה מה שעשיתי.

הרעיון של האלבום לא מקורי, אני בטוחה שיש כאלו עשרות בסטימצקי, אבל בשבילי זה היה משהו חדש, כי לעולם לא ממש נחשפתי לעולם התינוקות מגוף ראשון, עדיין!


הכנתי אלבום, שבסופו של דבר נועד להיות מתנה לתינוק (כשיגדל וידע לקרוא).

כל האלבום הוא בלשון יחיד, כאילו התינוק מספר את סיפור חייו.

יש באלבום כ- 4 חלקים ראשיים: היכרות עם התינוק והלידה, מעקב גדילה של 12 חודשים, כל ההתחלות ויום הולדת שנה.

כמובן שנידבתי עוד כמה רעיונות לאמא וסיפקתי כמה דפים ללא טקטס כדי שהיא תוכל לכתוב מה שהיא בוחרת.


דפי האלבום תוכננו באופן מלא בפוטושופ והודפסו על קאנסון, מה שנתן לכל התוצר מראה מאוד מקצועי, כאילו יצא מבית דפוס. הייתי מאוד מרוצה מהתוצאה הסופית.


את הכריכה עטפתי בבדים - חלק קדמי עם לבד ופנימי בד משובץ ירוק (מהולנד).


אני אעבור לתמונות ואמשיך להסביר על תהליך היצירה.


כל המתנה נארזה בקופסא אותה הכנתי.

ממדי הקופסא - 9X5 Inch, לא מידות סטנדרטיות לדפים של 30X30 cm.

השתמשתי בגליון של קאנסון כדי להגיע למידות הנ"ל.

הסקיצה וההכנה של הקופסא מאוד פשוטים, שימו לב להדרכה בלינק הבא.



לסגירה הרמטית של הקופסא, הכנתי פס שעוטף אותה.

הניירות הם מחבילה ישנה שקניתי בעבר. אם אני לא טועה זו חבילת summer או spring של DCWV.

החבילה עצמה די מאכזבת, אבל הצלחתי להוציא משם כמה דפים שימושיים לתינוקות.




הטקסט הינו מ - RubOn




כבר מגיעים לפנים הקופסא...




והרי לפניכם מיני האלבום.

תכירו את הדמויות המככבות באלבום.

נכון שהן מקסימות? ושילוב הצבעים, אני ממש אוהבת.


הבדים נתפרו זה לזה כשיש ביניהם צ'יפבורד די עבה. כל פעם אני מופתעת מחדש, איך המכונה הזקנה שלי עוברת על כל מיני חומרים לא שיגרתיים.

לאחר שתפרתי את גבולות האלבום, גזרתי עם מספרי זיגזג.


וכמובן לפני שהכל הוצמד, דאגתי לחתוך מלבן כדי שיווצר חלון.


הEyelets (או gormmets, כמו שגיליתי לאחרונה) הם סיפור בפני עצמו וחוויה די משעשעת.

אני הייתי די מקובעת במחשבה שאני רוצה Eyeletes גדולים במיוחד (7/16 inch).

לאחר שמצאתי באחת חנויות הסידקית את הסוג הזה, הבאתי את זה הבייתה, לאכזבתי גיליתי שה - Big crop a dile שלי לא יכול עליהם :(.

עדיין לא ויתרתי והייתי בטוחה שאני הולכת להשתמתש בהם.

חיפוש באינטרנט ל - Eyelet setter לא הניב לי תוצאות כל כך מעודדות באיזור המזרח התיכון.

לבסוף החלטתי שאין מנוס, ואני אלך לאחת מחנויות הסידקית שיקבעו לי אותם.

אחרי סיבוב בכמה גיליתי שזה לא הולך להיות כל כך פשוט...(ככה זה כשגרים בפריפרייה, אני בטוחה שבתל אביב לא הייתי נתקלת בבעיה כזו).

אחת החנויות הציעה לי ללכת לחנות של תיקון וילונות.

ואכן הייתי בטוחה שמכאן תגיע הישועה. אבל, לצערי היו לו רק Eyelets מזעזעים בצבעי ברונזה.

לדעבוני הייתי חייבת לחזור לאותה סידקית בה קניתי במקור את ה - Eyelet הראשון.

לא ממש רציתי לחזור לשם. אני מאמינה שהקרייתים ביניכם מכירים את "פולי" ממוצקין, זו לא ממש חוויה להיכנס לחנות שלה.

זו אישה זקנה, קצת יום שלא מוותרת וחייבת לדעת למה קונים אצלה כל כפתור.

כל פעם שאני נכנסת אליה לחנות היא דורשת לדעת מה יש לי לעשות עם מה שקניתי, לכו תסבירו לה שאני מדביקה ניירות ותופרת פיסות בד....

והשוס של כל הסיפור, זה שהיא טענה שבשום פנים ואופן לא קניתי את זה אצלה.

אחרי הרבה שיכנועים היא התרצתה והוציאה לי עוד 5. כמובן שהיא לא הייתה מוכנה לקבעה אותם, כשהיא ראתה למה זה נועד.

אז אחרי ששילמתי על כל אחד שקל שלם! הייתם מאמינים! עזבתי את החנות וחזרתי לאיש הווילונות.

גם הוא עשה לי קטע לא קטן. אומנם הוא קיבע את זה יפה מאוד, אבל אז הוא זרק לי מחיר שאני מעדיפה לא לצתת, שלא יגידו בסוף שאני פריאירית או משהו כזה. אין מה לעשות כשמקובעים במחשבה, שום דבר לא יעצור אותנו.

לאחר שהוא עשק אותי, החלטתי שאני הולכת לעמוד ברחוב עם ה - Crop שלי ולחורר לכל מיש רק רוצה תמורת תשלום סימלי.


בקשה לקהל הקוראים - אם מישהו יודע היכן אפשר לקנות Gormmet setter ל - Gormmet בקוטר 7/16'' , אשמח לדעת.




הצצה לפנים האלבום:




אמרתי לכם שכל דף יהיו דמויות אחרות




והנה חלפה לה שנה.

השארתי מקום לתמונה.




גב האלבום.

הדמויות והטקסט על הבד הועברו ע"י דף מסוג Iron it, ממש התאהבתי במוצר הזה.




המארז פתוח,




ולחלק השני של המתנה - קניתי שלישיית בגדי גוף בשילב והחתמתי אותם עם חותמות של Hero Arts.




הדיו שהשתמשתי הוא Versa craft & Versa Megic (ניתן לרכוש אצל מיקי מקובר).

חותמות הינשופים גם נרכשו אצל מיקי.




ושוב מבט נוסף על כל המארז.







תודה לכל אלו ששרדו עד כאן.

לכל מי שמעוניין בקבצי מיני האלבום אותם עיצבתי, מוזמן לשלוח אלי מייל ל - navit.alalouf@gmail.com.


שבוע טוב לכולם

15 תגובות:

  1. יקירתי, אין עלייך בכל הנוגע להשקעה, קריאטיביות ופרפקציוניזם - את חברה מקסימה, במיוחד אחרי ששמעתי בלייב את כל התלאות - אבל היה שווה את זה!!!

    השבמחק
  2. בכל פעם את מתעלה על עצמך! המתנה יפיפיה וכל הכבוד על שעות העבודה שהשקעת מאחוריה! אני מאוד אוהבת את הסגנון הנקי והמדוייק ופה עשית את זה ברמה עולמית!
    ולגבי הקניות, זה ממש מוכר - בכל פעם מרימים גבה כשאני מספרת שאני צריכה שטיח אמבטיה כדי לתפור בובה, או סרט תחרה לאלבום תמונות או ציפית כדי לתפור שמלה... כל מה שחורג מגדר השימוש "הנורמלי" מביא לתגובות נדהמות...
    קרן.

    השבמחק
  3. קרן, תודה רבה.
    מחמאה כזו ממך זה באמת כבוד גדול.

    ויעל, היית שותפה טובה לתלאות שעברו עלי, ועלות הקיבוע, שמורים אצלך לעד , עד לקבר....

    השבמחק
  4. איזה אלבום מהמם! כל כך שונה ממה שרואים לרוב. הרעיונות שיש לך והביצוע תמיד נהדרים. גם נורא אהבתי את בגדי הגוף. לאף אחד לא יהיו כאלה :)

    השבמחק
  5. נוית-זה פשוט מדהים ומושלם !
    נהנתי לקרוא את כל מהלך העינינים
    ואני מכירה את זה שאת מתקבעת על רעיון מסוים
    והופכת עולמות ולא משנה כמה זה יעלה,
    העיקר שמה שבפנטזיה יתבצע !!(גם אני כזאת).
    בשום סטימצקי לא תמצאי אלבום כזה !!
    קופסת האריזה מקסימה ותוספת בגדי הגוף,עשתה את המתנה למושלמת!
    ומזל טוב לשולי !!

    השבמחק
  6. וואו איזה יופי של אלבום!! כל הכבוד על ההשקעה, יצא לך ממש מקסים
    עם איזה דיו החתמת על הבגדי גוף? איזה סוגי דיו לא יורדים בכביסה?

    מעין ARTMIS

    השבמחק
  7. רק בשביל זה שווה ללדת ;)

    השבמחק
  8. יופי של אלבום והביגוד מקסים אף הוא!!
    אולי אני אוכל לעזור בנושא הEyelet
    תוכלי להעלות תמונה שלהם לא מחוברים לבד?
    (קיבלתי מחברה כאלו שמיועדים לבגדים, אבל אני לא בטוחה שזה אותו הדבר)..

    השבמחק
  9. מעיין, הדיו שהשתמשתי הוא VersaCraft ו - VersaMagic. את האחרון יש לקבע עם מגהץ. שניהם עמידים בפני כביסה.

    גלי, אין לי כך כך בעיה עם ה - Eyelet עצמו. אני מחפשת מכשיר לקיבוע. הקוטר של ה - Eyelet הוא 7/16 אינץ'.

    תודה

    השבמחק
  10. אם כך, לא אוכל לסייע. לי יש מכונה תעשייתית כבדה לאללה שירשתי יחד עם כל מיני הפתעות אחרות.
    נסי אצל קנולר בדרום ת"א
    http://www.knoller.co.il/agalleries%20preview/c11508.php

    השבמחק
  11. תודה רבה גלי,
    אני אכן רואה שיש תמונה של המכשיר איתו קיבע לי הבחור מהחנות. את יודעת אם החנות הסו מקבלת יחידים.
    דרך אגב, באמריקה אצל joann יש מכשיר קיבוע פשוט מאוד כמו מקבעי הניטים עם הפטיש וזה עולה רק 4$.
    כל כך חבל שלא עושים משלוחים לישראל

    השבמחק
  12. פשוט מושלם!!! איזה כיף לחברה שלך לקבל מתנה כזאת מושקעת.

    השבמחק
  13. יה מדהימה אחת
    איזו השקעה!!!
    יצא מושלם!!!

    השבמחק
  14. מדהיםםםםםםםם, איזו השקעה ואיזו תוצאה מרהיבה.
    כל הכבוד. חברה כמוך זה נכס
    רחלי (שניצל13)

    השבמחק
  15. יקירתי, אהובתי מקסימה שלי - תודה רבה. אני לא מפסיקה להתפעל וללטף את הדבר האמיתי המושלם הזה
    וכבר מתחילה למלא פרטים עבור אגם.

    נשיקות ממני
    חיפושולי - שולי

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית