תוויות

יום שלישי, 5 במאי 2009

בא לכם לטפס למקום לא נודע?...

בשבוע האחרון חוויתי תהליך יצירה די שונה ומרגש (יצירתית כמובן).
עוד לפני הנסיעה להולנד, נחשפתי לעולם חדש (לפחות בשבילי) של Mixed Media.


זה התחיל מהאתר של Donna danway ועבר ל - Dina ומשם לעוד עשרות בלוגים (שימו לב לשיתופים שאני עושה ב - Google reader).


במשך שבועות, רק בהיתי בתמונות בלי יותר מדי לקרוא מה עשו ואיך עשו, ורק ניסיתי לקבל השראה.

בהתחלה זה היה בגדר, "אין סיכוי שאני אצליח להביא את עצמי לעשות דברים כאלו".

זה לא בגלל שזה קשה או משהו כזה, פשוט זה משהו אחר לגמרי.

אין יותר קווים ישרים ונקיים, הכל חופשי והכל מותר ופשלות מותר...אז הנסיעה להולנד, נתנה לי את הפוש שהייתי צריכה.


אומנם לא למדנו שם הרבה טכניקות, אבל הלך הרוח הובהר ופתח לי את התיאבון היצירתי.

אחרי שחזרתי מהולנד והבנתי שיש הרבה מה ללמוד מהאינטרנט לפני שאני ארוץ שוב לחו"ל ללמוד, החלטתי להוריד את סרטון הלימוד של דונה בנושא של שכבות.

בסרטון היא מלמדת כיצד היא יוצרת שכבות שמתמזגות ביחד וכל זה תוך עבודה עם צבעים אקרילים ומעט אמבלישמנטס.


הניסיון הראשון שלי די נכשל, עקב חוסר סבלנות. פשוט לא יכולתי לחכות שהצבעים יתייבשו ופשוט יצרתי בלאגן אחד גדול, זה די ייאש אותי ומיד פרשתי לראות איזה סדרה.


אחרי כשלון זה החלטתי לחכות ליעל כדי שיהיה מישהו שישליט סדר ויחזיק אותי חזק.

אכן, הייתה לנו שבת מאוד פרודקטיבית ויצירתית. אחרי השבת, נשאתי עם 4 צ'יפבורדים מוכנים לתמונות ועוד כמה הפתעות.


מרגע זה כבר לא הייתה לי בעיה להמשיך בלי שוטר... זה זרם בצורה נפלאה ואפילו אם השעה הייתה כבר חצות הייתי חייבת למשוך עוד משיכה במכחול.

אז אחרי כמה לילות, כמעט לבנים סיימתי את מיני האלבום ועכשיו אני שמחה להראות לכם אותו.


ברור לי שלא כולם יתחברו לסגנון.

כמו שאמרתי, זה די עירבוב של הכל ביחד.

בו נאמר, שאם הייתי צריכה להכין אלבום מתנה, זה לא הסגנון שהייתי בוחרת.


מיני האלבום מוקדש לאחד מתוך 12 הטרקים שעשינו בטיול מסביב לעולם.

כבר שנתיים (מאז שחזרנו) אני חולמת להכין אלבום אחד גדול שירכז את כל הסיפור. וכמו שאתם שמים לב זה לא ממש הצליח לי, אז החלטתי ללכת בקטן.והתחלתי עם הטרקים.


לכל טרק אני אקדיש מיני אלבום ולבסוף אני אאסוף את כל התמונות מהטיול עצמו. יש לי כבר המון תכנונים ואני רק מחכה שיהיו לי עוד שעות ביממה.

אז האלבום הנוכחי מתעד טרק שעשינו בצ'ילה , ה - Puyellaye . כל מי שמעוניין לקרוא את הסיפור של הטרק ולראות תמונות נוספות (ובצבע) מוזמן להציץ בלוג של הטיול שלנו.


ועכשיו אחרי שדיברתי כל כך הרבה אני אראה לכם תמונות, והרבה.... (כל התמונות מכל הזוויות נמצאות בפיקסא, יש קישור בתחתית הפוסט).


האלבום ברובו מבוסס על חומר דמוי צ'יפבורד עבה אך לא יותר מדי (גג 4מ"מ עובי).
קניתי גליון שלם במכלול בפחות מ - 10 ש"ח.
האלבום בממדים של 9X4 אינץ'.


באלבום ניתן לראות שילוב של לבד, בדים, magic mesh, צבעים אקרילים, ג'סו, ניירות ממילון, ניטים, שקפים, rubons, ועוד כל מיני קישוטים קטנים.





מכונת התפירה עבדה באלבום זה במרץ, ואפילו תפרה בקלות על הצ'יבורד.



אומנם זה לא מיני אלבום בדים, אבל הייתי חייבת לשלב גם פה תמונות על בד.
את התמונות העברתי לבד ע"י שימוש ב - iron-on sheet (ייבוא מהולנד).
בדף למטה, אתם רואים שילוב של:
- תמונה מודפסת על cardstock לקבלת טקסטורה וכדי שלא יהרסו ממגע ידי אדם (כל התמונות הודפסו שחור לבן כדי לא להתשתלט על הצבעים באלבום)
- תמונת על בד
- לבד
- בדים
- צבע אקרילי
- תפרים מהמכונה
וכמובן בין לבין יש את הצ'יפבורד שנותן תמיכה.


עוד תמונה על בד.





חלק מהתמונות הדפסתי על שקף (תמונות אלו בלבד הודפסו בציבעוני כדי לתת עוד twist למראה הכללי).
בגב התמונה בשקף מרחתי צבע אקרילי כדי שהיא תבלוט.
כדי לא לגרום לתמונה לרדת מהשקף, ראשית הדבקתי שקף נוסך מהצד השני ואז מרחתי צבע. אחרת, אתם מקבלים טכניקה להעברת תמונה עם צבעי אקריל.




נכון רואים שאני סובלת.... אלו התמונות שאיציק הכי אהב לקחת בטיול...


rubons, צבע אקרילי, חותמות













לראשונה השתמשתי בשריק למדפסת שקניתי אצל נתנאלה.
יש לי נטייה לקרוא את ההוראות לאחר מעשה. בדיעבד הייתי צריכה להוריד את הבהירות של התמונה, כי לאחר שרינק הצבעים מתכהים. נו מילא, בכל זאת אהבתי את התוצאה.




עוד חותמות של מילים...




ונכון שהיה צריך עוד קצת בד...


ולסיום,


לינק לאלבום המלא, ליחצו על התמונה למטה


מה דעתכם על המיני אלבום?

35 תגובות:

  1. מדהים, מדהים, מדהים

    השבמחק
  2. יצא לך אלבום מאד מיוחד ויחודי.בסגנון הזה באמת אי אפשר "להעתיק" כמו שאמרת ספגת השראה ותעוזה ויצאת לדרך.
    שילבת המון טכניקות וחומרים אבל הצלחת לשלב בינהם וליצור הרמוניה !

    השבמחק
  3. יצא מטריף!!!!!
    אני מתה על השילובים!

    אז מתי את עושה לנו סדנא וחוסכת מאיתנו נסיעה להולנד???

    השבמחק
  4. תודה על התגובות החמות,
    אני אשמח ללמד, מתבשל לי בראש איזה אירוע די מיוחד לארגן, אז אולי זה יהיה המקום

    השבמחק
  5. יקירתי - I'M SPEECHLESS
    כשאמרת שסיימת, לא העליתי בדעתי שהוא עד כדי דך תפח...את יכולה להיות גאה בעצמך - אני כבר גאה בך - אין ספק שהאלבום הזה הוא תחילתו של טרק חדש ומעניין ...השילוב של כל החומרים והטקסטורות מקסים ואני שמחה שיכולות השיטור שלי (למה הן לא עובדות על עצמי???) עזרו לך - אין ספק שאני על האלבום שלי הולכת לעבוד יותר זמן (לפחות השראה כבר יש....)

    השבמחק
  6. ואוו!
    הרמה של העבודות שלך מרקיעה לשחקים!

    השבמחק
  7. ועל העבודה מסוג העבודה שלך אומרים
    לא לפחד כלל
    העיקר לנסות ולנסות ולא לפחד לטעות ולעשות שוב ושוב
    כל הכבוד
    אלבום משגע ועבודה מעולה
    נהניתי לראות את העבודה שלך

    השבמחק
  8. כל כך מיוחד, מעניין ויפה!
    אני חושבת שאני צריכה לבהות בתמונות האלה עוד קצת כדי בכלל להבין לפחות חצי ממה ששמת באלבומון המהמם הזה!

    השבמחק
  9. ליגה!!
    יפהפה להדהים. כל הכבוד על הסבלנות, היא השתלמה בסופו של דבר. ומי אמר שהנסיעה להולנד לא "השתלמה"?
    ענת

    השבמחק
  10. משגע!!
    יצא לך אלבום מאוד מאוד מיוחד, אני מאוד אוהבת את הסגנון הזה ואת הזגנון שלך במיוחד והשליוב של שניהם - פשוט תאווה לעיניים!!

    השבמחק
  11. לא ייאמן בכלל!!! זה מדהים, מדהים, מדהים, מדהים!!!! אני מתה על כל השילובים ועל העושר הזה וכל המרקמים השונים. אפשר לדפדף שעות. תענוג!!!

    השבמחק
  12. אלבום מדהים!
    האלבום בין אחד היפים שיצא לי לראות בזמן האחרון(וראיתי הרבה) פשוט מקסים.

    השבמחק
  13. וואו, תודה רבה לכולן, לא ציפיתי לתגובות כאלו חמות, באמת תודה.
    כמו שאמרתי לעדיה, יש סיכוי שאולי, במידה ותרצו, נעשה מזה איזה סדנא.

    השבמחק
  14. OMG,פשוט מדהים,
    זה יותר יצירת אומנות מאלבום הרבה בעיני,
    הרבה זמן שלא ראיתי משהו שנתן לי כל כך הרבה השראה ורצון לשבת ליצור:)

    השבמחק
  15. WOW אלבום מדהים, מרהיב, מרשים!!! אני מתה על כל המרקמים, הצבעים, ההפתעות שמציצות! אני צריכה להסתכל על זה עוד כמה פעמים כדי להתחיל לעכל את כל היופי של השכבות והאלמנטים... וגם התמונות שבחרת מגניבות ממש!

    השבמחק
  16. וואו! אלבום מיוחד ויפה כל כך!!!!
    כל הטקסטורות, החומרים, הקומפוזיציות, התיפורים, משהים!
    גם אני עכשיו אומרת לעצמי "אין מצב שאני אצליח לעשות כזה", וכל כך אוהבת את זה....

    השבמחק
  17. מ ד ה י ם ! !
    אפשר להסתכל באלבום כזה בלי סוף וכל פעם למצוא משהו חדש ומעניין. מלא עניין ויצירתיות.
    מתה לעשות אלבום כזה יום אחד.

    השבמחק
  18. האלבום מעלף!!

    איזה יופי של שימוש בחומרים מגניבים ושונים.
    חייבת לראות אותו " על אמת"
    מדהים!

    השבמחק
  19. רק רציתי להגיד שאני צופה מהצד ביצרות שלך ונפעמת.
    הדברים ברמה גבוה מאוד ומאוד לטעמי.
    תמשיכי ליצור.

    דרך אגב המיני אלבום יצא יפייפה!

    השבמחק
  20. אלבום מקסים ומיוחד, נראה שהשקעת בו המון תכנון והבצוע נהדר

    השבמחק
  21. איזה אלבום מהמם ומיוחד!
    איזה כיף שאפשר יהיה ללמוד את זה מדונה בעצמה בסדנאות ביולי!

    השבמחק
  22. מדהים!!!! תהייה סדנא כזאת ?
    אגב, לא מצאתי את הסרטון אצל דונה.

    טכניקות משגעות !!!

    השבמחק
  23. תודה רבה לכולן על התגובות.
    כמובן שאני לא מיימרת להיות דונה וללמד את מה היא לימדה. אני פשוט לקחתי את מה שהיא לימדה בסרטון שנמצא בלנק הבא
    http://www.donnadowney.com/shop/product.php?productid=186&cat=16&page=1
    ועשיתי מזה משהו שהוא שלי.

    השבמחק
  24. נוית, אני לא אהיה מקורית - האלבום יצא כל כך יפה ומיוחד! כמה השקעה! גם מחשבה, גם עבודה. באמת קשה לי בחלק מהדפים להבין מה החומרים, אבל אני אסתכל עוד קצת :). נראה לי הסגנון הזה ממש תפור עליך! אם תחליטי ללמד פעם - אני יותר מאשמח ללמוד ממך.

    השבמחק
  25. וואו!
    אלבום מדהים! כל כך מיוחד וכייפי, נראה שממש נהנית להכין אותו! הוא נראה ממש מושקע ומלא השראה, נהדר!

    השבמחק
  26. מקסים!!!!!
    כבר שבוע שאני רוצה לשלוח לך אימייל ולא מוצאת את הזמן...מזל שיצרת כזה אלבום מקסים שבא להגיב ;)
    להשתמע בקרוב, נילי:)

    השבמחק
  27. נילי, איזה כיף, התגעגעתי...
    שמחה שהתארגנת כבר בבית.
    נו, מתי רואים אותך שוב בישראל?

    השבמחק
  28. ניסיתי לראות את הוידאו מהקישור ששלחת לי ונראה היה שזה תמורת תשלום.

    השבמחק
  29. כן הסרטון עולה 5$, אבל שווה.

    השבמחק
  30. זה אני! בדיוק הסגנון, השילוב, הלכלוך כביכול, הגיוון, התעוזה לעבוד עם הרבה חומרים, הניסויים, הטכניקות

    נו ברור שאהבתי!

    ואיך זה שרק עכשיו יוצא לי לבקר פה ? אני ממש הפסדתי.

    השבמחק
  31. יפית, נראה לי שצריך ליצור קבוצה של בנות שמעיזות להתלכלך וליצור בכיף. מה את אומרת?

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית