תוויות

יום חמישי, 28 באוגוסט 2008

משהו מתוק ומלוח לשבת....

שמרים שמרים ועוד שמרים..... זה היה הנושא השבוע.

לחם שאור עם בירה
לחמניות נימוחות וקטנטנות
עוגת שמרים נוטפת שוקולד רוזמרי

ולא ממש שמרים, אבל זו העונה - עוגת מוס פסיפלורה.

אז במה מתחילים......

את השאור שלי כבר יצא לכם להכיר שבוע שעבר, הוא אוטוטו בן שנה הקטן.... אומנם עדיין אין לי ילדים, אבל הטיפול בו ממש מרגיש כמו ילד קטן. או טמוגוצ'י כמו שאני קוראת לו.
פעם ביומיים, שלוש זוכה הילדון במנה של קמח ומים, נח לו באוויר החמים (אך לא מדי חמים, יש להיזהר שלא להניחו בטמפרטורה הגבוהה מ - 38-40 מעלות. מזל שלא כזה חם פה בארץ.....) עד שהוא מבעבע ומדיף לו איזה ניחוח קל.... אמרתי לכם כמו ילד קטן.....

אז השבוע, הכנתי איתו לחם חדש - לחם בירה. גם השבוע המתכון נלקח מספרה של סמדר זורע "על הלחם לבדו"









המתכון מומלץ בחום לכל מי שחופץ בלחם קרנצי מבחוץ ועסיסי מבפנים... בתאבון.

לחמניות נימוחות- המתכון נלקח מספרה של סמדר זורע "על הלחם לבדו"

אחרי שעתיים של התפחה.... רגע לפני השקילה והעיצוב...



חילקתי את הבצק לכדורים קטנים במשקל של 50 גרם. המשקל האידאלי מבחינתי ללחמניה קטנה לנישנוש....



עיצוב הכדורים לצורות שורות - צמה, קשר....





לאחר התפחה שניה





בשיא האפייה בתנור



לאחר אפייה, נחות להן על משטחי קירור...

בתיאבון!!!

עוגת שמרים עם שוקולד רוזמרי- מתכון מספרה של קארין גורן "סודות מתוקים"
המתכון , והמילוי שלי הוא ממרח רוזמרי
בספר יש במתכון גם 1 שקית סוכר וניל, למעוניינים....

מתכון זה אומנם לא קראנץ' אמיתי עם כל קיפולי שכבות החמאה, אך התוצאה פשוט מדהימה, ובלי אלפי הקלוריות לפרוסה.
העוגה מחזיקה מעמד מספר ימים במצב טרי לחלוטין.

ממתכון זה יוצאות 4 רולדות. אני משאירה אחת בחוץ ואת השלושה שמה במקפיא.
העוגה יוצאת מהמקפיא כמו חדשה, ואם אתם רוצים לרמות את האורחים, עטפו בנייר כסף והכניסו לתנור על חום נמוך 150 מעלות בערך לכ - 10 דקות, הבית יתמלא בריח של אפיה והעוגה תרגיש כמו שנאפתה בזה הרגע....

מומלץ ביותר!!!!



עוגת קרם פסיפלורה ומוס שוקולד לבן על קריספי נוגט- מתוך גליון 151 של על השולחן עמ' 44

העוגה נשמרת במקפיא ויש להוציא אותה כ- 3 שעות לפני ההגשה למקרר.
העוגה נשמרת במקפיא כשבוע וחצי, מעבר לזה המוס שוקולד מקבל טעם מוזר.... (מצטערת עדי....)

3 תגובות:

  1. סלחתי סלחתי, בפעם הבאה אדאג להגיע לביקור בתוך שבוע וחצי....

    השבמחק
  2. רציתי להגיד לך שלאחרונה נחשפתי לבלוג שלך והוא
    מקסים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אני מאד נהנית ממנו.
    כל הכבוד המשיכי כך. ביי עדי אני בת 51 אם לשלושה גדולים + חתן אחד ואני מקרית אתא. ביי

    השבמחק
  3. ממממ איזה יופי נראה טעים חייבת לנסות (-:

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית