תוויות

יום שני, 8 בדצמבר 2008

מה אתם אוכלים לצד הקפה?....

לפני חודש-חודשיים רכשתי את הספר החדש של רביבה וסיליה.
אני לא מכירה את המקום שלהם, אבל לאחר סקירה של הספר, ברור לי שמדובר במקום מוקפד עם תוצרים נפלאים....

מתכוני הספר, לא מתאימים למי שמחפף, וכשאין לו שמנת, אז אומר סבבה פחות קלוריות וממשיך במתכון.
המתכונים מצריכים שימוש במדחום להגעת הטמפורטורה המדוייקת, משקל ועוד כלי מדידה שונים...

למי שלא ידע עד עתה, אפייה זה מדע מדוייק! בניגוד לבישול, שם אפשר יותר לחפף ולעגל פינות....

לראשונה בסופשבוע הזה יצא לי להכין 3 מתכונים מהספר.
שלושתם יצאו נהדרים, אך יש לי מספר הזהרות/ הצעות...

המתכון הראשון אותו ניסיתי, זה עוגת השמרים.
התחלתי את הכנת המתכון ביום חמישי בלילה בתקווה שלמחרת על הבוקר, הבית יוצף בריחות של אפייה.
כשקמתי בבוקר, להפתעתי, גיליתי שהבצק לא ממש תפח. תהיתי, אם זה קשור לזה שהחלפתי חבילת שמרים...
ובלי להסס זרקתי את הבצק ובלילה התחלתי שוב את הכל מהתחלה, והפעם עם חבילת שמרים חדשה (שמרים טריים).
בוקר של יום שבת הגיע, ושוב הבצק נראה אותו הדבר.
הפעם החלטתי, מה כבר יכול לקרות? אני אאפה ונראה מה יצא.
עיצבתי את העוגות ונתתי להן לתפוח לפני הכניסה לתנור.
גם בשלב זה, הבצק לא תפח באופן ממש בולט, ובכל זאת הכנסתי לתנור.
את התוצאה אתם יכולים לראות בתמונות...


למרות, כל החשש, יצאו עוגות עשירות, אווריריות ועשירות בחמאה...






2 המתכונים הנוספים הם: עוגיות שוקולד ציפס ועוגיות חמאה עם אגוזים.
לצערי, אין לי תמונות מעוגיות אלו, אך אציין, שעבור מתכון עוגיות השוקולד צ'יפס, הייתי מקצצת בחצי את כמות הסוכר.
ועבור עוגיות החמאה, יש לקצוץ דק דק את האגוזים, אך להזהר לא להגיע לאבקה. קיצוץ האגוזים, יבטיח מרקם עדין ואסטטי לעוגיות.

בתיאבון
נוית

10 תגובות:

  1. זה לא פייר!
    לא מעלים פוסט כזה על הבוקר, כשכוס הקפה ביד ולידה כלום (או לכל היותר עוגה כושית "חפיפית")!

    חייבת לשאול, האם ביממה שלך יש יותר שעות מביממה שלי?? מתי את מספיקה הכל?
    מוכשרת אחת!

    השבמחק
  2. נווית הרגת אותי!!!!!!!!!!
    אני רוצה עכשיו דחוף.... הצילום שלך ניראה כלכך אמיתי שזה ממש יוצא לי מהמסך ומרוב התגרות אני מדמיינת שאני גם מריחה את זה ...
    זה לא פייר!!!!!!!!!

    השבמחק
  3. אני גדלתי ליד "רביבה וסיליה", אני כל כך אוהבת את זה שהמקום נשאר אותו מקום כמו פעם. אני זוכרת את הדילמה בתור ילדה איזו עוגה לבחור, שווה ביקור כשתהיי במרכז! העוגות נראות מעוררות תיאבון בטירוף.

    השבמחק
  4. מצטערת אם גרמתי למישהי להזיל על הבוקר....
    פשוט לא יכולתי להתאפק עם תמונות מוצלחות כאלו.
    המצלמה החדשה שווה כל אגורה...

    השבמחק
  5. למה תמיד כשאני לא מגיעה את עושה דברים כאלו...

    השבמחק
  6. לימוריתה,
    מזלי שלא פתחתי את הפוסט על הבוקר
    ריר בטוח הייתי מזילה וגם הסובבים אותי.

    נראה טוב וטעים.
    אחת העוגות הכי טעימות זה שמרים עם שוקולד.

    השבמחק
  7. ואאו הריר נוזל מהפה,אין שליטה! הצלחת לעורר עם התמונות המדהימות שלך את הבלוטות !
    יש בצק שמרים שמוכנס ללילה למקרר והוא לא תופח כמו בצק שמרים רגיל....

    השבמחק
  8. לנוית המתוקה
    אנו לא עובדים רק מתבוננים ונהנים.את מוכשרת
    ישר כוח
    תמשיכי לגרות אותנו.
    אוהבים המעבדה בנשר

    השבמחק
  9. גם אני החלפתי לספר הנ"ל אחרי שהילדים המקסימים שלי רכשו עבורי לחג את מקס ברנר - אני לא אוהבת ספר בלי צילומים של מה צריך לצאת, ומקס ברנר בהחלט ספר אומנותי מאוד אבל ביננו למרק שוקולד אני אלך אליו למסעדה.

    רביבה וסיליה ספר מוצלח אם כי ראיתי שאני חייבת לרכוש משקל למטבח, וגם מד חום וכו'...

    תגידי אם כך : למה הבצק לא תפח ? זה מעניין....

    תרשמי : יפצ'וק הבעלים של ארטישוק חולה אבל חולה על עוגות שמרים - ובטאטי יש עוגות מדהימות.

    השבמחק
  10. ראשית, ברוכה הבאה לבלוג שלי, לכבוד הוא לי.
    לגבי הספר, אני ממש אוהבת אותו, במיוחד בגלל שהוא כל כך מדיוק. אני אוהבת הכל מדוד, ושום דבר לא בערך אצלי.
    היום, כשאני מכינה אותה אני נותנת לה פשוט יותר זמן התפחה.
    ורשמתי את תשוקתך לעוגות, ומבטיחה בהזדמנות הראשונה שיצא לנו להיפגש להביא איתי מצבור :)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית