תוויות

יום שני, 8 בדצמבר 2008

מה אתם אוכלים לצד הקפה?....

לפני חודש-חודשיים רכשתי את הספר החדש של רביבה וסיליה.
אני לא מכירה את המקום שלהם, אבל לאחר סקירה של הספר, ברור לי שמדובר במקום מוקפד עם תוצרים נפלאים....

מתכוני הספר, לא מתאימים למי שמחפף, וכשאין לו שמנת, אז אומר סבבה פחות קלוריות וממשיך במתכון.
המתכונים מצריכים שימוש במדחום להגעת הטמפורטורה המדוייקת, משקל ועוד כלי מדידה שונים...

למי שלא ידע עד עתה, אפייה זה מדע מדוייק! בניגוד לבישול, שם אפשר יותר לחפף ולעגל פינות....

לראשונה בסופשבוע הזה יצא לי להכין 3 מתכונים מהספר.
שלושתם יצאו נהדרים, אך יש לי מספר הזהרות/ הצעות...

המתכון הראשון אותו ניסיתי, זה עוגת השמרים.
התחלתי את הכנת המתכון ביום חמישי בלילה בתקווה שלמחרת על הבוקר, הבית יוצף בריחות של אפייה.
כשקמתי בבוקר, להפתעתי, גיליתי שהבצק לא ממש תפח. תהיתי, אם זה קשור לזה שהחלפתי חבילת שמרים...
ובלי להסס זרקתי את הבצק ובלילה התחלתי שוב את הכל מהתחלה, והפעם עם חבילת שמרים חדשה (שמרים טריים).
בוקר של יום שבת הגיע, ושוב הבצק נראה אותו הדבר.
הפעם החלטתי, מה כבר יכול לקרות? אני אאפה ונראה מה יצא.
עיצבתי את העוגות ונתתי להן לתפוח לפני הכניסה לתנור.
גם בשלב זה, הבצק לא תפח באופן ממש בולט, ובכל זאת הכנסתי לתנור.
את התוצאה אתם יכולים לראות בתמונות...


למרות, כל החשש, יצאו עוגות עשירות, אווריריות ועשירות בחמאה...






2 המתכונים הנוספים הם: עוגיות שוקולד ציפס ועוגיות חמאה עם אגוזים.
לצערי, אין לי תמונות מעוגיות אלו, אך אציין, שעבור מתכון עוגיות השוקולד צ'יפס, הייתי מקצצת בחצי את כמות הסוכר.
ועבור עוגיות החמאה, יש לקצוץ דק דק את האגוזים, אך להזהר לא להגיע לאבקה. קיצוץ האגוזים, יבטיח מרקם עדין ואסטטי לעוגיות.

בתיאבון
נוית