תוויות

יום שני, 30 בנובמבר 2009

כרטיס בתהליך עבודה

בוקר טוב לכולם :)

ראשית, כמה הודעות מינהלתיות....(איזו רשמיות...)

קיבלתי מיילים שונים מקוראי הבלוג, עם תלונות בנוגע לעידכונים המתקבלים במיילים.
אני רוצה לציין, שזהו שירות אוטומטי (חינמי) המתקבל ע"י Feedblitz. אין לי הרבה שליטה על מה נשלח.
והדבר המוזר בכל הסיפור, שחלק מהקוראים כן מקבלים את זה תקין.
בתגובה, המלצתי לכל מי שהתלונן בפני, לעבור לקבלת עידכונים ע"י RSS בשימוש עם הגוגל רידר או כל מנגנון מועדף עליכם.
לקוראי החדשים, העלתי לפני מספר חודשים מספר פוסטים המסבירים כיצד עובדים עם הגוגל רידר, קישור לאוסף הפוסטים.
ולסיכום, אני מתנצלת על הטרחה שנגרמה עקב העידכונים הכולשים.

ולגבי התיק שהועלה אתמול, תודה לכל המגיבות, ממש מחמיא לי שאהבתם את עבודתי.
אני מאוד מקווה להספיק להכין תיק חדש לצורך סדנא ווירטואלית בשבועיים הקרובים.

ולעידכון של היום....
אני לא יודעת אם כולכם אי פעם חוויתם הכנה של כרטיס.
לא כל מי שעוסק בתחום הנייר, בהכרח מכין כרטיסים.
אני זוכרת, שבתחילת דרכי התחלתי היישר עם דפי אלבום, וכל הכנה של כרטיס הייתה מלווה בחבלי לידה.
בזמן שהייתי מכינה כרטיס אחד הייתי יכולה לעצב 3 דפי אלבום.

עם הזמן, זה חולף, ומוצאים דרכי קיצור.
ואחד הטיפים שקיבלתי בעבר מחברתי היה, עבור כל כרטיס שאת מכינה, תכיני עוד 2-3 שכפולים שלו.
את האמת, זה לא ממש עובד לי, במיוחד כשאני מכינה כרטיס מיוחד עבור אירוע ספיציפי ולמישהו ספציפי.

אתמול, אמא שלי הזמינה כרטיס לחתונה.
זה היה ממש הדבר האחרון שהייתי צריכה בנוסף לכל שאר המשימות שיש לי, אבל לעולם לא אוכל לאמר לא לאמא שלי ובטח ובטח לא כשהיא רוצה להשוויץ עם זה אצל חברות שלה.
ישבתי וחשבתי מה לעשות, ומיד החלטתי שצריך להוסיף עוד ייעוד לכל העבודה הדיגיטלית שאני עושה + המכשיר הקסום שהצטרף לנבחרת החדשה שלי ה - Sillouette.

ישבתי ותיכננתי את הכרטיס (מבחינת סקיצה) ב - Illustrator.
ברור שיצרתי לי צורת Label, יעל, נכון שאני שקופה.....

ככה זה נראה רגע לפני שזה נשלח למכונה.



ופחות מדקה לאחר מכן, זה מוכן.
זה מדהים, האופציות האינסופיות שגלומות במכשיר.
כל דבר שעולה במוחי, וידיי ידעו לשרטט במחשב, יצא במכונה.

אני מפנטזת על הזמן הפנוי (שלעולם לא נראה שיגיע) בו אני אתכנן לי אינסוף עיצובים למאגר.



וככה זה נראה אחרי שהפרדתי כל חתיכה מהנייר.
שימו לב לבורדר scallop.

מה כדאי להוסיף לחדר היצירה? (סלחו לי על ההערכות הגסות של העלויות)
4 פאנץ בורדר ~ 400 ש"ח (פלוס מינוס)
1 סט לייבל ~ 120 ש"ח
1 פאנץ עיגול ~ 80 ש"ח
סה"כ ~ 600 ש"ח ומה שקיבלתם קיבלתם ואי אפשר לשנות.
או 650 ש"ח וכל מה שרק דמיינתם יש לכם?
איך לא חשבתי לקנות את זה לפני?!



וככה נראת עמדת העבודה שלי כשהכרטיס סוף סוף מוכן.
ושלא תחשבו שבגלל שתכננתי אותו היה כל כך קל להכין אותו.
לקח לי שעה עד שהייתי מרוצה מבחירת הצבעים ובחירת החותמות המתאימות.
בסיס הכרטיס הוחלף לו איזה 3 פעמים, ושימו לב שהחיתוכים גם עברו כמה טרנספורמציות עד שהייתי מרוצה.

ותשאלו אם אני באמת מרוצה? לא ממש, אבל הייתי חייבת לשים לזה סוף.
ולטעמי, זו לא תכונה רעה להעביר ביקורת מחמירה על העבודות שלי, אני חושבת שזה מקדם אותי וגורם תמיד לרצות להתשפר ולעשות את הדברים בצורה הרבה יותר מוצלחת.



וכמה תמונות דוגמנות לתוצר הסופי:



המעטפה עוצבה בפוטושופ והודפסה ישירות על מעטפה משרדית.



פנים הכרטיס, עוצב גם הוא במחשב והודפס על קארדסטוק.
כדי להשלים את המראה של הכרטיס, השתמשתי באותו נייר כמו בקידמת הכרטיס.



ואם כבר הצצתם לעבודה הדיגיטלית שלי, הנה תמונת מצב בה אני מעצבת דף נוסף לאלבום בת מצווה עליו אני עובדת כרגע.
התמונות מתוכננות במחשב, מודפסות ולאחר מכן הדף מקבל עור וגידים (או יותר נכון, ניירות ואמבלישמנטס) על הנייר.



עד כאן להיום,

שיהיה לכולם יום נפלא
נוית

10 תגובות:

  1. אחח איזה כיף לפתוח ככה את הבוקר....
    הכרטיס מקסים וברור שאצלך הדבר הכי פשוט נראה כמו מיליון דולר..(-:

    השבמחק
  2. אין סוף לאפשרויות החדשות הא? נראה מדהים המכשיר הזה! אני וטכנולוגיה לא ממש הולכים יד ביד, אני מתכננת קורס פוטושופ כבר שנים...

    השבמחק
  3. אצלי דווקא הכרטיסים באים יותר בקלות, אבל אני יושבת שעות על דפי אלבום (בינתיים עשיתי רק אחד, ומיני אלבום אחד). :):):)

    יצא לך כרטיס מדליק!
    גם אני בתכנון של ללמוד פוטושופ מהפוסטים שלך, אבל איכשהו ההתחלה הכי קשה :):)

    מיטל

    השבמחק
  4. איזה כיף לך שאת יכולה לבצע כל דבר עם הסילוואט!
    יצא כרטיס מקסים ולאמא שלך יש במה להתגאות!

    השבמחק
  5. כרטיס מקסים,מה זה המכשיר הזה? מסוקרנת...

    יום נפלא

    ליאת

    השבמחק
  6. הי,
    נהניתי מאד לקרוא על תהליך העבודה!

    המכשיר הזה נראה מדהים! תתחדשי!!

    נגה.

    השבמחק
  7. לכל המסוקרנות בנוגע למכשיר.
    זהו מכשיר חיתוך דיגיטלי.
    בניגוד למכשירים מוכרים יותר כמו של Provo craft, מכשיר זה מתחבר למחשב וניתן לחתוך בו הכללללללללללללל.
    החברה מאפשרת להוריד עיצובים בודדים בכלות של 2 דולר. וחוץ מזה יש תוכנה שמאפשרת לעצב לבד דברים.
    אני מצאתי דרך לעבוד ישירות מה - Illustrator דבר שמאפשר לי חופש בלתי מוגבל.

    השבמחק
  8. לגבי המכשיר, הוא משמש גם כמדפסת?
    כלומר, האם אפשר לצייר על החיתוכים או שזה רק חיתוך?

    מיטל

    השבמחק
  9. מיטל, המכשיר יכול לשמש כמדפסת שמציירת רק על אותם קווים כמו חיתוך (כלומר קו מתאר), הסכין מוחלף בטושים קטנים.
    אבל יש פונקצי מעולה למכשיר שמאפשרת לך להדפיס במדפסת הרגילה כולל סימון מיוחד ואז את מכניסה את אותו נייר מודפס למכשיר והוא יודע להגיע עם הסכין בדיוק למקום הנכון כדי לחתוך את ההדפסה.

    השבמחק
  10. באמת אתר יפה מייד אפשר לראות, העיצוב, הלוגו והתמונות..מייד מורגש

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית