תוויות

יום ראשון, 4 בינואר 2009

קורס בישול - פירות ים

מדריך פירות הים (מתוך על השולחן).

אז כמובן שאחרי דגים, הגיע תורם של פירות הים.

חיכיתי די הרבה לשיעור זה, כדי לשבור את הקבעון שהיה לי עד היום על שרימפס.

עד שבוע שעבר, לא יצא לי להתנסות רבות במגוון הרחב של פירות הים. אומנם, טעמתי לובסטר באמריקה (ועם זכרוני לא מטעה אותי, לא אהבתי את המרקם), וטעמתי כל מיני מנות פירות מעורבים. אך תמיד המסקנה שלי הייתה, שאין משהו שמרגש אותי כמו שרימפס.

בתיאלנד, אפילו ניסיתי דיונון, אבל זה היה בסמטה חשוכה בפאי, ככה שלא ממש ידעתי מה אני אוכלת. וכמובן שגם מזה לא ממש "נפלתי....".


אז, הנה הגיע הזמן לטעום ממגוון רחב ובאמת להחליט אם אני חובבת של פירות ים.

בתמונה, תוכלו לראות את המגוון אתו עבדנו בישעור.



מכל ההכנות, הכי אהבתי את נקיון הפירות.

הקלאמרי, מצריך מספר שלבים שיש לבצע אחד אחר השני - פירוק הגוף מהזרועות, נקיון הגוף משכבת עור המצפה אותו, ניתוק הזרועות מהראש, ונקיון תחת מים זורמים.

השרימפס, מצריך טיפול מיוחד, כדי להימנע מחול בקיבתו.
מסתבר, שכשהשרימפס אוכל בקרקעית הים, הוא אוכל בנוסף לכל שאר המטעמים שלו גם חול.
חול זה עלול להשאר בקיבתו בזמן שדגים אותו. ולכן תהליך הנקיון עבור שרימפס, מצריך ביצוע חתך לצידו ושליפת הקיבה (כמובן, יש להסיר קודם את השריון שלו).
אם הקיבה שחורה, סימן שלא בצעתן את המלאכה לחינם ואכן היה שם חול.

שרימפסים המגיעים מבריכות, לא מצריכים נקיון. אך, מאחר ואנחנו לא יודעים מהיכן הם מגיעים אין לקחת את הסיכון.

משאריות השרימפס אפשר להכין ציר דגים. ככה ששום דבר לא זורקים לפח...

מידע חשוב שלא בטוחה שכולכן מודעים אליו, אפילו בשבילי זה היה הפתעה -פירות ים, במיוחד משפחת הסרטניים והשרימפסים, מכילים כמות גדולה של שומן וכולסטרול!

אז מה היה לנו בשיעור?

ביסק סרטנים ובקרקעית קוקי סאן ז'אק צלוי




פאייה בנוסח ולנסיה




קלאמרי מוקפצים ברוטב עגבניות צרובות




מולים בחלב קוקוס, בוטנים לימון וג'ינג'ר




בתיאבון...


לתמונות נוספות מהשיעור, אתם מוזמנים לאבלום המלא:





קורס בישול - שיעור 12 פירות ים


4 תגובות:

  1. רוית הכל נראה יאמי יאמי.את בטוחה שהתמונה של הקלמרי ברוטב עגבניות צרובות ? הרוטב לא אמור להיות משהו לכיוון אדום?-מעניין

    השבמחק
  2. מימס, אכן רוטב עגבניות. העגבניות הושחמו בתנור ונטחנו עם תבלינים וחומץ. משהו כמו גספצ'ו.

    התמונה לא עברה עריכה, אם את תוהה לגבי זה. זה הצבע האמיתי שהתקבל בשיעור.

    השבמחק
  3. ממש חוויה לקרוא את סיכומי השיעור שלך :-) התמונות, השיתוף, התחושות, יופי של דבר! לי יש גישה שאומרת שאם אכלת משהו חדש וזה לא היה טעים, זה לא בהכרח אומר שאתה לא אוהב את זה אולי פשוט לא אכלת משהו מספיק איכותי ואולי היה יום רע לשף ועוד כהנה וכהנה נסיבות מקילות, אני אומרת שתמיד כדאי לנסות שוב! כשהכרתי את בעלי לפני 20 שנה הוא לא הסכים לאכול סושי כי היתה לא חוויה ראשונית לא טובה, מאז זרם שפע סושי בקיבתו :-)

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך
נוית